Американците предпочитат да си купуват дигитална музика
Американците предпочитат да си купуват дигитална музика / netinfo

Продажбите на албуми в САЩ са продължили да се понижават през тази година, но продажбите на дигитална музика са се увеличили с близо 50 процента спрямо същия период на миналата година, предаде АП.

Общо 229,8 милиона албума са продадени в САЩ между 1 януари и 1 юли, сочат публикувани вчера данни на Нилсен саундскен (Nielsen SoundScan). Това е с 15 процента по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Междувременно тази година продажбите на дигитална музика са нараснали с 49 процента до 417,3 милиона парчета.

Спадът в продажбите на албуми става 9,2 процента, когато дигиталните сингли бъдат обединени и се броят като албуми.

По-слабите продажби на албуми и предпочитанията към дигитална музика се наблюдават от няколко години, като представители на индустрията твърдят, че тази тенденция се дължи на издаваните хит сингли в поп музиката. Потребителите просто си купуват отделни песни и пренебрегват албумите, отбелязва АП.