12 медийни групи измерват аудиторията си с Нилсън Онлайн
12 медийни групи измерват аудиторията си с Нилсън Онлайн / blog.wired.com

WebGround и Media Group 24 са двамата издатели на съдържание в Интернет, които през настоящата седмица се присъдиниха към услугата за изследване на интернет продукти и услуги Нилсън Онлайн /Nielsen Online/.

Измерването чрез метриките на Нилсън Онлайн ще включва информация за марките Plovdiv24.com и Ole-bg.com /собственост на Media Group 24/ и Actualno.com, Expert.bg, Meridianmatch.bg, Rs-auto.bg, Club.bg, Crazy.bg, Mess.bg, Screen.bg, Predainatatak.bg, Tehnozona.bg, Sound.bg и Yellow.bg /собственост на медийната група WebGround /.

С това броят на компаниите, които измерват аудиторията на сайтовете си с единна валута, става дванадесет - Атол Медиа, Дарик Уеб, Диджитъл Медиа Груп, Икономедиа, Инвестор.БГ, Медиа Група 24, Мейл.БГ, Нет Инфо.БГ, Резон Медиа, Санома Блясък България, УебГраунд и Уеб Медия Груп.

Марките, собственост на дванадесетте издатели на съдържание, които са конфигурирани в системата за изследване на онлайн аудиторията, общо наброяват близо 90, а под тези марки се измерват повече от 120 български сайта.

До дни започва провеждането на демографско онлайн изследване. Изследването представлява въпросник с 19 въпроса, чиито отговори се попълват за 5-6 минути. Въпросите регистрират както социо-демографския профил на потребителите (пол, възраст, местоживеене, професионална позиция, личен доход и др.), така и основни практики на потребление на Интернет (честота на ползване, място на ползване, ползване за информация с цел закупуване на продукт или услуга, основни занимания в интернет и др.).

Задачите на изследването са две: от една страна, по-доброто разбиране на Интернет аудиторията и нейното поведение, и, от друга страна, сегментация на потребителите за целите на медиа планирането и за целите на оптимизация на интернет продуктите от страна на издателите на съдържание.

Изследването започва в началото на другата седмица и ще се провежда постоянно във времето (всяка седмица), чрез случаен подбор на потребителите на отделните сайтове, като ще поддържа извадка от около 40 хиляди потребители месечно.

Нилсън Онлайн (Nielsen Online), услуга на Нилсън Кампъни (The Nielsen Company), предоставя задълбочено и независимо измерване и анализ на интернет аудиторията, рекламата, видеото, медиите с генерирано от потребителите съдържание, онлайн търговията и потребителското поведение, като включва продуктите, които преди това се предлагаха на пазара от марките Нилсън/НетРейтингс (Nielsen//NetRatings) и Нилсън БъзМетрикс (Nielsen BuzzMetrics).

Нилсън Онлайн дава възможност на своите клиенти да взимат информирани бизнес решения, свързани с Интернет, дигиталните и маркетинговите стратегии. Повече информация може да откриете в интернет на адрес www.nielsen-online.com.

Нилсън Кампъни (The Nielsen Company) е глобална информационна и медийна компания с водещи позиции в предоставянето на маркетингова информация (АСНилсън), информация за медийния пазар (Нилсън Медиа Рисърч), онлайн изследванията (Нилсън/НетРейтингс (Nielsen//NetRatings) и Нилсън БъзМетрикс (Nielsen BuzzMetrics), измерването на мобилните комуникации, търговските изложения и бизнес продуктите (Билборд, Холивуд Репортер, Адуик). Компанията развива дейност в над 100 държави по света, с офиси на управление в Харлем, Холандия и Ню Йорк, САЩ. Повече информация може да откриете в интернет на адрес www.nielsen.com.