Германският автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) планира да спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа между 2033 и 2035 година. Това заяви пред германския вестник "Мюнхенер меркур" Клаус Целмер - член на управителния съвет на компанията, цитиран от ДПА. Съобщението беше направено след подобна информация, оповестена от представители на подразделението на групата, Ауди (Audi).
Спирането на автомобилите с вътрешно горене в Съединените щати и Китай ще отнеме малко повече време и значително по-дълго време в Африка и Южна Америка, посочи Целмер.
Volkswagen предупреждава за още по-голям удар върху производството от недостига на чипове
Ауди вече обяви, че планира да не произвежда повече автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2033 година. Според досегашните планове последният такъв модел трябваше да бъде произведен през 2035 година.
Volkswagen изтегля над 150 000 автомобила в САЩ заради проблем с въздушните възглавници
Голяма част от усилията по света за овладяване на климатичните промени са насочени към намаляване на емисиите от превозните средства. Това включва не само производство на нов тип коли, но и създаване на зарядни мрежи.
Целмер, който отговаря за продажбите, маркетинга и услуги след продажбата, уточни, че все още ще се инвестира в технологии с вътрешно горене, включително за дизелови коли. По думите му въпреки изключително строгите стандарти на ЕС за емисиите, търсенето на дизелови автомобили остава голямо.
Спирането на автомобилите с вътрешно горене в Съединените щати и Китай ще отнеме малко повече време и значително по-дълго време в Африка и Южна Америка, посочи Целмер.
Volkswagen предупреждава за още по-голям удар върху производството от недостига на чипове
Ауди вече обяви, че планира да не произвежда повече автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2033 година. Според досегашните планове последният такъв модел трябваше да бъде произведен през 2035 година.
Volkswagen изтегля над 150 000 автомобила в САЩ заради проблем с въздушните възглавници
Голяма част от усилията по света за овладяване на климатичните промени са насочени към намаляване на емисиите от превозните средства. Това включва не само производство на нов тип коли, но и създаване на зарядни мрежи.
Целмер, който отговаря за продажбите, маркетинга и услуги след продажбата, уточни, че все още ще се инвестира в технологии с вътрешно горене, включително за дизелови коли. По думите му въпреки изключително строгите стандарти на ЕС за емисиите, търсенето на дизелови автомобили остава голямо.