Казахстан забрани първия филм на британския комик Саша Барън Коен "Борат" заради изградения в него образ на страната, но сега използва неговата крилата фраза "Very Nice!" в туристическа кампания.
Расисткият и хомофобски фалшив репортер Борат Сагдиев се завърна на екраните този месец в продължението на първия филм за Борат, излязъл през 2006 г. Този филм предизвика възмущение в Казахстан, когато Барън Коен каза, че го е избрал за родна страна на Борат, защото американците не знаят нищо за нея.
Но този път, вместо да се разграничи от мустакатия си измислен сънародник, Казахстан се опитва да използва публичността около филма, за да привлече туристи. Поредица от кратки реклами, публикувани от негова агенция за туризъм в YouTube, показват посетители, изследващи пейзажите, архитектурата и кухнята на централноазиатската нация, като същевременно отбелязват колко всичко е "Very Nice!".
"Трябваше да има някакъв начин да се възползваме от целия PR", каза за АФП Денис Кийн, американски гражданин, стоящ зад идеята за кампанията.
Кийн, който живее и работи във втория град на Казахстан, Алмати, каза, че крилатата фраза е "толкова универсална", че той и негов приятел решили да представят идеята на туристическата агенция.
"Те бяха ентусиазирани и всичко стана супер бързо", каза Кийн.
Инициативата беше добре приета от мнозина, но Борат не спечели всички казахстанци, които според Кийн са „травмирани по някакъв начин“ от героя. Над 100 000 души подписаха петиция, призоваваща за забрана на новия филм, докато потребителите в социални медии охулиха филма, използвайки в Twitter хаштага #cancelborat.
Казахско-американската асоциация обвини продължението в насърчаване на "расизма, присвояване на културата и ксенофобия" и изпрати писмо с искане до Amazon Prime, който излъчва филма, да отмени излизането му.
След като научи за казахската реклама, Барън Коен заяви пред „Ню Йорк Таймс“, че страната, която той е създал в „Борат“, е „див, комедиен, измислен свят“.
"Истинският Казахстан е красива държава с модерно, гордо общество - обратното на версията в „Борат", каза той.
Расисткият и хомофобски фалшив репортер Борат Сагдиев се завърна на екраните този месец в продължението на първия филм за Борат, излязъл през 2006 г. Този филм предизвика възмущение в Казахстан, когато Барън Коен каза, че го е избрал за родна страна на Борат, защото американците не знаят нищо за нея.
Но този път, вместо да се разграничи от мустакатия си измислен сънародник, Казахстан се опитва да използва публичността около филма, за да привлече туристи. Поредица от кратки реклами, публикувани от негова агенция за туризъм в YouTube, показват посетители, изследващи пейзажите, архитектурата и кухнята на централноазиатската нация, като същевременно отбелязват колко всичко е "Very Nice!".
"Трябваше да има някакъв начин да се възползваме от целия PR", каза за АФП Денис Кийн, американски гражданин, стоящ зад идеята за кампанията.
Кийн, който живее и работи във втория град на Казахстан, Алмати, каза, че крилатата фраза е "толкова универсална", че той и негов приятел решили да представят идеята на туристическата агенция.
"Те бяха ентусиазирани и всичко стана супер бързо", каза Кийн.
Инициативата беше добре приета от мнозина, но Борат не спечели всички казахстанци, които според Кийн са „травмирани по някакъв начин“ от героя. Над 100 000 души подписаха петиция, призоваваща за забрана на новия филм, докато потребителите в социални медии охулиха филма, използвайки в Twitter хаштага #cancelborat.
Казахско-американската асоциация обвини продължението в насърчаване на "расизма, присвояване на културата и ксенофобия" и изпрати писмо с искане до Amazon Prime, който излъчва филма, да отмени излизането му.
След като научи за казахската реклама, Барън Коен заяви пред „Ню Йорк Таймс“, че страната, която той е създал в „Борат“, е „див, комедиен, измислен свят“.
"Истинският Казахстан е красива държава с модерно, гордо общество - обратното на версията в „Борат", каза той.