Великобритания обяви днес ново отлагане, до края на 2023 г., на въвеждането на пълен контрол върху вноса от Европейския съюз след Брекзит, за да предотврати покачване на цените, предаде Франс прес.
След ефективното влизане в сила на Брекзит от януари 2021 г. беше въведен контрол за най-рисковия внос - животни, растения и продукти от тях - но останалите проверки бяха отлагани неколкократно.
Позовавайки се на последиците от руската инвазия в Украйна и увеличението на цените на енергията, при все още нарушени вериги за доставки след пандемията от КОВИД-19, правителството предпочете да избегне тежестта на нови административни изисквания за предприятията, което би се изразило в повишаване на разходите за потребителите, и без това изправени пред скока на цените.
Обявеното днес отлагане на проверките, които трябваше да влязат в сила през юли, ще позволи на вносителите да спестят 1 милиард британски лири (1,2 милиарда евро) годишно, посочи правителството.
Министърът за възможностите, създадени от Брекзит, и за ефективното управление Джейкъб Рийс-Мог заяви в комюнике, че стремежът е процесът на внос на стоки от ЕС да бъде сигурен и ефикасен, за което се залага на иновативни технологии.
Правителството планира през есента да представи новия си модел и да въведе новия режим за контрол в края на 2023 г. Междувременно безкрайните опашки от камиони се разрастват все повече през последните седмици по пътищата до пристанище Дувър и до терминала на "Евротунел" (Eurotunnel).
Директорът по публичните въпроси в "Евротунел" Джон Кийфи подчерта, че това отлагане е полезно за превозвачите, тъй като засилва гладкото преминаване на границата, а е добро и за потребителите, тъй като допринася да се намали поскъпването на живота.
Според проучване на Лондонското училище по икономика, публикувано във вторник, делът на вноса от ЕС във Великобритания се е стопил трайно, но делът на износа към Стария континент се е върнал на равнището от преди пандемията.
През първата година от търговското споразумение за след Брекзит с Европейския съюз европейският внос е намалял с 25 процента спрямо вноса от останалия свят, се казва в проучването.
След ефективното влизане в сила на Брекзит от януари 2021 г. беше въведен контрол за най-рисковия внос - животни, растения и продукти от тях - но останалите проверки бяха отлагани неколкократно.
Позовавайки се на последиците от руската инвазия в Украйна и увеличението на цените на енергията, при все още нарушени вериги за доставки след пандемията от КОВИД-19, правителството предпочете да избегне тежестта на нови административни изисквания за предприятията, което би се изразило в повишаване на разходите за потребителите, и без това изправени пред скока на цените.
Обявеното днес отлагане на проверките, които трябваше да влязат в сила през юли, ще позволи на вносителите да спестят 1 милиард британски лири (1,2 милиарда евро) годишно, посочи правителството.
Министърът за възможностите, създадени от Брекзит, и за ефективното управление Джейкъб Рийс-Мог заяви в комюнике, че стремежът е процесът на внос на стоки от ЕС да бъде сигурен и ефикасен, за което се залага на иновативни технологии.
Правителството планира през есента да представи новия си модел и да въведе новия режим за контрол в края на 2023 г. Междувременно безкрайните опашки от камиони се разрастват все повече през последните седмици по пътищата до пристанище Дувър и до терминала на "Евротунел" (Eurotunnel).
Директорът по публичните въпроси в "Евротунел" Джон Кийфи подчерта, че това отлагане е полезно за превозвачите, тъй като засилва гладкото преминаване на границата, а е добро и за потребителите, тъй като допринася да се намали поскъпването на живота.
Според проучване на Лондонското училище по икономика, публикувано във вторник, делът на вноса от ЕС във Великобритания се е стопил трайно, но делът на износа към Стария континент се е върнал на равнището от преди пандемията.
През първата година от търговското споразумение за след Брекзит с Европейския съюз европейският внос е намалял с 25 процента спрямо вноса от останалия свят, се казва в проучването.