Взривът, използван на Кримския мост, е бил изпратен от Одеса през България, Грузия и Армения, предаде ТАСС, позовавайки се на информация, получена от пресцентъра на руската Федерална служба за сигурност (ФСБ).
Като организатор на експлозията е посочен ръководителят на украинското военно разузнаване Кирил Буданов.
Задържаха 8 души заради взрива на Кримския мост
За участие в експлозията, определена от Москва като терористичен акт, са задържани петима граждани на Русия, трима граждани на Украйна и Армения.
В съобщението на ТАСС се казва, че взривното устройство е било скрито в рула със строително полиетиленово фолио, натоварени на 22 палета с общо тегло 22 770 килограма, и в началото на август е било изпратено от морското пристанище на Одеса в Русе по договор между "Транслогистик УА" (Киев) и Baltex Capital S.A. (Русе).
Товарът е бил прехвърлен от България в пристанище Поти (Грузия), а след това в Армения.
Властите съобщиха: Взривеният на Кримския мост камион никога не е бил в България
"При мен вчера идваха държавни институции и служби, които изискаха информация. Всичко им е предоставено - справки, видеозаписи", коментира изпълнителният директор на Свободна зона в Русе Георги Стоилов и посочи, че към момента не може да даде повече информация по случая.
Той обясни, че митнически представител на Baltex Capital S.A., която няма офис в Русе, е спедиторската фирма "Тива Ком".
"Ние нямаме никакво отношение към товара. Ние сме операторът на този контейнер, но от там нататък дали стоката е стигнала и къде, не знам", коментира един от управителите на "Тива Ком" Валентин Илиев, който обясни, че седалището на Baltex Capital S.A. е в Панама.
Той потвърди, че по документи в контейнера е имало строително фолио. "Ние го изпращаме към крайния получател, който ни е подаден от търговците. Обработваме документите и ги представяме пред митническите органи", обясни Илиев.
По думите му товарът е пътувал от Украйна през Румъния за Бургас. Той не знае какво се е случило с контейнера след това.
"Разберете, че днес минават 15-20 камиона с най-различни стоки. Ние сме чист спедитор. В контейнера знаем каква стока има само по документи. За това има контролни органи, които трябва да го проверят, преминавайки през граница. За мен няма нищо общо между камиона, контейнера и стоката с това, което е стигнало там", обясни Илиев.
По думите му позицията на държавата, че България няма съучастие в подготовката на взрива на Кримския мост е вярна.
Първоначално руските следствени служби намесиха името на България още в неделя - два дни след експлозията на Кримския мост, като твърдяха, че камионът е дошъл първоначално от България чрез ферибот от Бургас. Вчера обаче официално страната ни, включително чрез ДАНС и премиера Гълъб Донев, категорично заяви, че такъв камион никога не е преминавал през територията ни. Това стана ясно след направени проверки.
Като организатор на експлозията е посочен ръководителят на украинското военно разузнаване Кирил Буданов.
Задържаха 8 души заради взрива на Кримския мост
За участие в експлозията, определена от Москва като терористичен акт, са задържани петима граждани на Русия, трима граждани на Украйна и Армения.
В съобщението на ТАСС се казва, че взривното устройство е било скрито в рула със строително полиетиленово фолио, натоварени на 22 палета с общо тегло 22 770 килограма, и в началото на август е било изпратено от морското пристанище на Одеса в Русе по договор между "Транслогистик УА" (Киев) и Baltex Capital S.A. (Русе).
Товарът е бил прехвърлен от България в пристанище Поти (Грузия), а след това в Армения.
Властите съобщиха: Взривеният на Кримския мост камион никога не е бил в България
"При мен вчера идваха държавни институции и служби, които изискаха информация. Всичко им е предоставено - справки, видеозаписи", коментира изпълнителният директор на Свободна зона в Русе Георги Стоилов и посочи, че към момента не може да даде повече информация по случая.
Той обясни, че митнически представител на Baltex Capital S.A., която няма офис в Русе, е спедиторската фирма "Тива Ком".
"Ние нямаме никакво отношение към товара. Ние сме операторът на този контейнер, но от там нататък дали стоката е стигнала и къде, не знам", коментира един от управителите на "Тива Ком" Валентин Илиев, който обясни, че седалището на Baltex Capital S.A. е в Панама.
Той потвърди, че по документи в контейнера е имало строително фолио. "Ние го изпращаме към крайния получател, който ни е подаден от търговците. Обработваме документите и ги представяме пред митническите органи", обясни Илиев.
По думите му товарът е пътувал от Украйна през Румъния за Бургас. Той не знае какво се е случило с контейнера след това.
"Разберете, че днес минават 15-20 камиона с най-различни стоки. Ние сме чист спедитор. В контейнера знаем каква стока има само по документи. За това има контролни органи, които трябва да го проверят, преминавайки през граница. За мен няма нищо общо между камиона, контейнера и стоката с това, което е стигнало там", обясни Илиев.
По думите му позицията на държавата, че България няма съучастие в подготовката на взрива на Кримския мост е вярна.
Първоначално руските следствени служби намесиха името на България още в неделя - два дни след експлозията на Кримския мост, като твърдяха, че камионът е дошъл първоначално от България чрез ферибот от Бургас. Вчера обаче официално страната ни, включително чрез ДАНС и премиера Гълъб Донев, категорично заяви, че такъв камион никога не е преминавал през територията ни. Това стана ясно след направени проверки.