Организацията по евакуирането от кораба край Тоскана била „равна на нула”
Организацията по евакуирането от кораба край Тоскана била „равна на нула” / снимки: Reuters

Засядането на луксозния лайнер, при което загинаха трима души, а най-малко 70 са в неизвестност, поставят под въпрос ефективността на мерките за безопасност на борда и на операциите по евакуирането и спасяването на пътниците, отбелязват световните агенции. Италианската брегова охрана изпрати няколко патрулни катера и хеликоптери в помощ на спасителната операция, започнала късно снощи и продължаваща и днес.

Луксозният лайнер „Коста Конкордия” с 4234 души пътници и екипаж заседна снощи на плитчини близо до остров Джилио. Според ДПА с него са пътували около 1000 италианци, 500 германци, 150 французи. ИТАР-ТАСС предаде, че на борда имало 120 рускоезични туристи, които вече са евакуирани и никой не е пострадал. На борда имало осем българи съобщи Външното ни министерство, никой от тях не е сред жертвите.

Организацията по евакуирането от кораба край Тоскана била равна на нула
netinfo

Построеният през 2006 г. луксозен плавателен съд на стойност 450 млн. евро, който разполага с пет ресторанта, над десет бара, множество басейни и джакузита, е описан в брошурата на компания „Коста” като „плаващ храм на забавленията”. За пътниците - повечето италианци, германци и французи, но също японци бразилци и австралийци - обаче пътуването скоро се превърнало в кошмар.

Организацията по евакуирането от кораба край Тоскана била равна на нула
netinfo


Много от пътниците на заседналия в плитчини край бреговете на Тоскана италиански круизен кораб „Коста Конкордия” се били отдали на късна вечеря, когато чули трясък, последван от вибрации, от които чашите и приборите изпопадали от масите, разказват някои от тях пред ДПА.

По високоговорителите било наредено на пасажерите да се съберат на палубата, за да бъдат спуснати със спасителни лодки в студените води на Средиземно море. Някои се опитали да отидат до каютите си, за да вземат свои вещи, включително топли дрехи, но им казали, че няма време за това. В един момент изгаснало и осветлението.

Трябваше да чакаме час и половина преди да напуснем кораба, разказва Силвана Кадео, която видяла двама младежи да се хвърлят във водата. Не знам дали са успели да ги спасят, добавя тя.

Организацията по евакуирането от кораба край Тоскана била равна на нула
netinfo

Беше като в сцена от „Титаник”, разказва пред агенция Анса журналистката и пътничка на кораба Мара Пармеджани. Силвана Кадео похвали изключителните усилия на екипажа да помогнат на пътниците, но критично отбеляза, че организацията на операцията по евакуирането била „равна на нула”. Друг пасажер също се възмущава от начина, по който била извършена евакуацията, и твърди, че част от персонала не бил
добре обучен и изпаднал в паника, допълва БТА.

Базираната в Генуа компания собственик „Коста Крочере” защити действията на екипажа, заявявайки, процедурите по евакуирането на пасажерите са били задействани „незабавно” след бедствието.

Организацията по евакуирането от кораба край Тоскана била равна на нула
netinfo