Съвпадащи информации през почивните дни показват, че разследващите катастрофата на пътническия самолет на Ер Франс над Атлантика насочват вниманието си към измерителната техника на машината, предава АФП.
Френският държавен секретар по транспорта Доминик Бюсро се опита днес да ограничи спекулациите около тези системи и по-специално инструментите, наречени сонди Пито, които дават сведения за скоростта на въздушния поток и служат за изчисление на скоростта на самолетите. Засега не може да се даде приоритет на нито една хипотеза, каза той съобщава БГНЕС, позовавайки се на радио RTL.
„Случва се датчиците да се заледят при преминаване на много влажна, депресионна или турболентна зона и те повече да не показват истинската скорост", посочи Бюсро. „Резултатът от това е, че пилотите в кабината не поддържат необходимата скорост, което може да доведе до две лоши последици: самолетът да се движи под необходимата скорост, което да предизвика падането му, или да се движи прекалено бързо и да се получи разкъсване, тъй като обшивката на машината не е пригодена да издържа на такава скорост", обясни подробно държавният секретар на транспорта.
Френският „Еърбъс" с 228 души на борда изчезна над Атлантическия океан по време на полет от Бразилия за Франция. След петдневни напразни търсения бразилската армия съобщи, че е извадила две тела и няколко предмета, идентифицирани като принадлежащи на пътническия самолет. Събирането на отломките от машината ще подпомогне разследването, което сега има на разположение 24 послания за аномалии или повреди, предадени автоматично от „Еърбъс А330" на Ер Франс. Тези автоматични послания са излъчени минути преди катастрофата на самолета.
Според френския седмичник "Журнал дю диманш" проблеми с датчиците на „Еърбъс А330" са сигнализирани още от 1996 г.