Жанет Найденова: Нашият дигитален пазар има голям потенциал
Жанет Найденова: Нашият дигитален пазар има голям потенциал / netinfo

Интервю с Жанет Найденова - Председател на Управтелния съвет на IAB България

Като председател на IAB България имате широк поглед върху развитието на родната дигитална индустрия - на какво ниво сме, сравнено с Европа и страните от нашия регион?

От 2009 г., като председател на Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България), съм в пряк контакт с дигиталната индустрия в България и Европа. Нашият пазар има голям потенциал, тъй като тръгваме от доста по-ниска база и можем да очакваме много по-голям ръст, отколкото във вече развитите дигитални пазари като Англия, Германия, Франция, Холандия, Дания, Норвегия. Докато близо 29% от бюджета за реклама в Англия за 2010 г. са инвестирани в диджитал, В Полша - 18%, то в България сме били на скромните 6,9 на сто на база публикуванте резултати от ежегодното прочуване AdEx'2010 на IAB Европа. При ръст на Европейския дигитален пазар за 2010 около 15%, за България ръстът е над 25%.

България има не малка дигитална продукция за износ. На ниво ли са родните компании, създаващи уеб, според Вас?

Родните компании, които създават уеб, криейтив и разработват мобилни приложения за износ, са на много високо ниво, тъй като в противен случай не биха имали бизнес извън България, ако качеството не отговаря на изискванията на клиентите. Креативността на българските компании, високото технологично познание на екипите, конкурентните цени и срокове за разработване на един проект и стрикното спазване на бюджета за проекта са конкурентните ни предимства. Познавам лично много успешни български компании, гордея се с техните постижения и винаги, когато имам възможност ги препоръчвам на чуждестранни партньори.

Вече за втора година IAB България организира своя форум - най-голямото събитие на родната дигитална индустрия. Към кого е насочен форумът и кого каните да присъства?

IAB Форум България е най-голямото събитие на родната дигитална индустрия в България, което IAB България организира вече за втора година. Фoрумът ще се проведе на 14 март 2012 г. в Кемпински Хотел Зографски София и ще събере на едно място най-добрите български специалисти в областта на онлайн маркетинга и рекламата, представители на рекламодатели, дигитални агенции, метрики, медиа агенции, пъблишъри и технологични компании - над 600 участници. Своят опит ще споделят също така чуждестранни партньори на IAB България и водещи чужди компании.

Какви са акцентите тази година?

Новостите от света на дисплей и мобилната реклама, както и измерването на ефективността в Интернет ще бъдат сред акцентите във второто издание на IAB Форум България. В рамките на фокусирани панелни дискусии ще бъдат обсъдени въпросите, свързани с дисплей реклама и изграждане на бранд онлайн, мобилен маркетинг и измерване на ефективността в Интернет от водещи практици в България. На форума ще бъдат представени за първи път и резултатите от националното проучване за приходите от онлайн реклама за AdEx'2011 г.

И кое ще е основното послание на Форума?

IAB България е "Гласът на дигиталната индустрия в България", а IAB Фoрум България - е "Форумът на дигиталната индустрия в България"!