Пуснаха горещ телефон за пострадали при катастрофи
Пуснаха горещ телефон за пострадали при катастрофи / Sofia Photo Agency, Надя Коцева
Пуснаха горещ телефон за пострадали при катастрофи
32812
Пуснаха горещ телефон за пострадали при катастрофи
  • Пуснаха горещ телефон за пострадали при катастрофи

Всеки, станал жертва на пътна злополука, ще има възможност да потърси помощ на телефон 0 700 17 112. Квалифицирани юристи, психолози и експерти по здравни проблеми ще изслушват и съветват пострадалите на цената на един градски разговор. Националният телефонен номер беше открит в Музея на съобщенията от транспортния министър Александър Цветков, който осъществи първото обаждане по горещата линия. 

Инициативата е на Асоциацията на застрахованите и пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров. Проектът е част от основната политика на Министерство на транспорта за повишаване на безопасността по пътищата и се осъществява в партньорство с „ЕАД Български пощи".

„Всеки може да се обади на този телефон. Нека повече хора да го знаят, ще получат квалифицирана помощ на него", призова министърът на транспорта. 

„Повече от 1000 души загиват годишно, а над 9000 са пострадалите. Така че всеки един лев, инвестиран в превенция, е много полезен. Надяваме се тази инициатива да бъде успешна и броят на пострадалите непрекъснато да намалява", каза Владимир Тодоров, председател на асоциацията, която е организатор на идеята. 

На събитието присъстваше и Ирина Шумкова, член на управителния съвет на асоциация "Българското пространство за психоанализа". „Сблъсъкът с пътен инцидент е сблъсък по някакъв начин и със смъртта. Има много тънкости, за които никой от нас не е подготвен. От Българска асоциация на пострадалите при катастрофи успяват да преведат пострадалите през този лабиринт от юридически процедури и формални въпроси, които при подобен тип инцидент всеки един от нас си задава. Членовете на тази асоциация имат специален усет към пострадалите, те разбират тяхното желание, а то е не толкова да получат кръвнина или финансово обезпечение, а по-скоро да възобновят доверието си към света и да поддържат вярата, че системата ги пази на пътя. Обичайната практика в България е да се изписват медикаменти, да се тушират симптомите на тревожност и стрес, а хората имат нужда да бъдат изслушвани. Но понякога е много мъчително да говориш с близките си за нещо, което си преживял, в което и те са участвали. Затова подобен тип разговор е добре да излезе извън семейството", съветва Шумкова.