Френското образование е на опашката в ЕС
Френското образование е на опашката в ЕС / снимка: BGNES

Франция е един от лошите ученици на ЕС. Това показва международно проучване на образователните системи на 40 държави, сред които и 27-те страни членки на ЕС. При допитването са отчетени способностите на децата на възраст между 9 и 10 години да четат, да пишат и да смятат.

Оказва се, че по този показател дори България застава на по-челна позиция, а Франция е сред шестте държави, нареждащи се на последните места в своеобразната класация, съобщава електронното издание на в. "Метро".

Тези разкрития бяха оповестени от френския министър на националното образование Ксавие Даркос по телевизия Ер Те Ел.

Досега всеки във Франция си даваше сметка, че образованието куца, но резултатите нанасят сериозен удар по националната гордост на французите, коментира френското издание.

Още в края на август подобна констатация направи и Висшият съвет по образованието, консултативен орган към френското министерство на образованието. Тогава той обяви, че четири на всеки десет ученици, или около 300 000 ученици на възраст от 10 години завършват учебната година със сериозни пропуски в образованието си. От тях близо 200 000 деца имат много несигурни и недостатъчни познания по четене, писане и смятане. 100 000 деца пък не владеят достатъчно добре наученото в училище, припомня "Метро".

Парадоксът е, че френските ученици имат много повече часове, отколкото децата в други европейски държави. Така например малките ученици във Франция имат по 900 часа в основното училище, докато в повечето европейски държави средният брой на часовете е 800.

Проблемът обаче не е в броя на часовете, а в това, че във френските училища се учат прекалено много излишни за децата неща и често пъти учебният материал е представен по неразбираем начин, отбелязва "Метро".