Дарителството в България се развива и върви в правилната посока
Дарителството в България се развива и върви в правилната посока / снимка: БГНЕС, архив
Дарителството в България се развива и върви в правилната посока
71980
Дарителството в България се развива и върви в правилната посока
  • Дарителството в България се развива и върви в правилната посока

Дарителството в България се развива и върви в правилната посока. Това заяви Красимира Величкова от Българския дарителски форум по време на дискусия за това говори ли се свободно в медиите за благотворителност и в кои случаи СЕМ е длъжен да санкционира. По думите й за 2012 г. събраните средства от дарения са в размер на близо 140 млн. лева.

Във форума взеха участие дарители, представители на големи компании и представители на електронни медии и на медийния регулатор.

В рамките на дискусията беше обсъдено доколко са анонимни дарителите у нас; забранява ли Законът за радиото и телевизията да се споменават имената на дарителите; заплашва ли СЕМ със санкции медиите в случаи, в които са споменали имената на компании, взели участие в благотворителни инициативи; както и налагат ли си автоцензура в подобни случаи редакторите и репортерите. Всички участници се обединиха около мнението, че, когато става дума за благотворителност, имената на компаниите трябва да бъдат споменавани в новините и това да не се приема като реклама.

„Законът според мен е достатъчно ясен. Има един член, който дава дефиниция за търговско съобщение. В него се казва, че трябва да има заплащане, за да е търговско съобщение. Освен това има друг член, където се казва за благотворителността, че е изключение. Очевидно е, че медиите трябва да казват в информациите си, в публицистичните си материали, техните събеседници, дали на живо или на запис, трябва да казват нещата с истинските им имена. Това е смисълът на медиите - кое къде се е случило, кой е платил за него”, коментира журналистът на Дарик Кирил Вълчев.

От своя страна от СЕМ определиха като неоснователни страховете на журналистите при отразяването и споменаването на дарителите в ефир. От 2012 г. са в сила методически указания, изготвени от регулатора, които разграничават благотворителността от скритата реклама.