Телескопът „Хъбъл“
Телескопът „Хъбъл“ / Gulliver/Getty Images
Основната камера на телескопа "Хъбъл" на НАСА работи отново, след като се изключи заради хардуерен проблем преди седмица, съобщи Асошиейтед прес.

Главната камера на телескопа „Хъбъл“ се изключи

Широкоъгълната камера се е изключила, предусещайки колебания в напрежението. Оказа се, че напрежението е било нормално, но апаратурата го е отчитала неправилно. Проблемът е разрешен, след като наземният контролен център е рестартирал телеметричните мрежи.
Възстановяването на основната камера на "Хъбъл" не беше засегнато от частичнато спиране на работа на американското правителство, защото телескопът на НАСА е с голям приоритет.

Тази трета модификация на камерата беше инсталирана от астронавти в открит космос, изпратени със совалка през 2009 г.

Телескопът Хъбъл засне последствията от Големия взрив

Главната камера е заснела поразителни кадри със звезди и галактики, използвана е за изследване на далечния космос. С нея са наблюдавани и обекти в Слънчевата система. С нея бяха открити някои от малките луни на Плутон, както и 14-а луна на Нептун.

НАСА показа галактика на 130 млн. светлинни години от Земята (СНИМКА)

Трите останали научни инструмента на "Хъбъл" работеха нормално и наблюденията продължиха.

Космическият телескоп "Хъбъл", който е на орбита на 560 км над Земята, е изстрелян през 1990 година.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук