Разпространяването на слухове подобрява репутацията повече от слушането им, защото показва, че човекът е добре осведомен, твърдят британски психолози, цитирани от в. „Дейли телеграф”.
Хората се наслаждават най-много на клюките за познати и колкото по-злостни са те, толкова по-добре. „Не е изненадващо, че най-много клюкарстваме за познати хора и интересни неща. Най-много ни се клюкарства обаче, когато става въпрос за познат човек с интересен сценарий”, каза авторът на изследването д-р Бо Яо от университета на Манчестър.
Експеримент с истории за знаменитости като Дейвид и Виктория Бекъм и Барак и Мишел Обама показа, че колкото по-необичайна е историята, толкова по-вероятно е хората да я предават.
„Ключовата функция на клюките е да поддържаме репутацията си, като получаваме нова информация за най-новото в поведението на познатите ни”, обясняват учените.
Източник: БТА