космос
космос / Thinkstock/Getty Images
Международен екип от астрономи откри най-горещата екзопланета, съобщиха Лента и ЮПИ.

Температурата на обърнатата към светилото страна на атмосферата на горещия юпитер KELT-9b (HD 195689 b) е около 4327 градуса Целзий, т.е. близка е до тази на оранжево джудже. Условията в газовата обвивка на небесното тяло са такива, че липсват молекули - материята е в атомно или йонизирано състояние.

Астрономи откриха потенциално обитаема суперземя

Екзопланетата се завърта около звездата си KELT-9 (HD 195689) за 1,48 денонощия на разстояние 0,03 астрономически единици. Небесното тяло е около 2,88 пъти по-тежко и 6,75 пъти по-обемно от Юпитер.

Звездата KELT-9 (HD 195689) е около 2,5 пъти по-тежка и 13,14 пъти по-голяма от Слънцето.

Откриха ледена екзопланета, подобна на Земята (ВИДЕО)

За изследването на системата KELT е използвана обсерваторията KELT (Kilodegree Extremely Little Telescope).

KELT-9 (HD 195689) е най-голямата, най-горещата и най-ярката звезда, около която бе установено, че орбитира гигантска планета. Интензивната енергия на KELT-9 (HD 195689) и близката до звездата орбита на KELT-9b (HD 195689 b) са в основата на рекордните температури на планетата.

Астрономи откриха екзопланета, сходна с Венера

"Интересно е, че KELT-9b (HD 195689 b) орбитира около полюсите на звездата, а не около екватора ѝ“, заяви Джъстин Креп от университета Нотр Дам в Индиана. „Освен това планетата орбитира много близо до звездата".

Учени са на мнение, че бъдещето на KELT-9b (HD 195689 b) е несигурно. Екзопланетата ежедневно е облъчвана от интензивни ултравиолетови лъчи. Според някои учени KELT-9 (HD 195689) може един ден да погълне гигантската планета или да издуха атмосферата ѝ, превръщайки KELT-9b (HD 195689 b) в малък стерилен свят.

Откриха планети с условия за живот (СНИМКИ/ВИДЕО)

"Ако се потвърдят някои теории, че газови гиганти като KELT-9b (HD 195689 b) притежават солидни скалисти ядра, планетата може да бъде превърната в напомняща Меркурий скала", отбеляза експертът по астрономия Кейвън Стесън от университета Вандербилт.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".