Астрономи откриха съседна суперземя
Астрономи откриха съседна суперземя / ThinkStock/Getty Images

Учени заявиха, че открили съседна суперземя - название, което се дава на скалиста екзопланета, чиито размери са няколко пъти по-големи от земните, предаде ЮПИ.

Установено е, че въпросната суперземя орбитира около червеното джудже GJ 536, което е на разстояние 32 светлинни години от нашата планета. Масата на екзопланетата е 5,4 пъти по-голяма от земната.

Най-близката до Земята екзопланета може да има океан

Макар да не е в обитаемата зона на звездата, суперземята GJ 536 b се намира близо до нея. Затова ще е интересен обект за атмосферни изследвания.

"Новооткритата планета може да се наблюдава и от северното, и от южното полукълбо. Това я прави интересен обект за бъдещи спектрографски изследвания и в частност за търсене на други скалисти планети в обитаемата зона около звездата", заявиха учените от Астрофизическия институт на Канарските острови.

Астрономи откриха планета с три слънца (ВИДЕО)

Те очакват при бъдещи изследвания на GJ 536 да бъдат открити други скалисти екзопланети.

"Досега сме открили единствено планетата GJ 536 b", поясни астрономът Алехандро Суарес Маскарено от института. „Продължаваме обаче да наблюдаваме звездата, за да установим дали можем да открием компаньони на планетата. Скалистите планети обикновено се откриват на групи".

Резултатите от изследването са публикувани в Astronomy & Astrophysics.