От началото на 2011 г. до края на 2013 г. сме произвели 1139 професори и 1324 доценти. Това каза министърът на образованието и науката Анелия Клисарова на питане относно идеите на ръководството на Министерството на образованието и науката относно (евентуална) реформа в принципите и конкретните политики за развитието на академичния състав, съобщава „24 часа".
"Министърът на образованието и науката осъществява контрол върху откритите и неприключили процедури за придобиване на научна степен и за заемане на академични длъжности. За периода от 2011 г. досега са извършени проверки на над 150 процедури, в резултат на които не са установени съществени нарушения, които биха могли да повлияят върху резултатите. Сигналите, които се получават в министерството, най-често съдържат данни за субективизъм при оценките в рецензиите и становища на членовете на журитата - проблем, по който министерството не би могло да изразява категорично мнение, тъй като става дума за специфични познания по отделните научни области и професионални направления", заяви министър Клисарова.
"С оглед избягване на подобни прояви на субективизъм при провеждане на процедурите за придобиване на научна степен и заемане на академични длъжности във висшите училища и научните организации беше проведено проучване сред академичната общност.
Експертите на МОН са запознати с европейските практики в тази сфера. Въз основа на получените становища и чуждестранен опит се формира виждане, което се обединява около идеята за въвеждане на минимални национални наукометрични показатели или критерии с цел повишаване на контрола на процедурите за избор и подобряване на кариерното развитие на младите учени", посочи тя.
"До края на март МОН ще съобщи получените предложения и становища и ще ги предложи за обсъждане на научната общност. Предвидени са мерки за промяна на закона с цел усъвършенстване на процедурите", уточни министър Анелия Клисарова.