Щом има много двойки на Националното външно оценяване по математика - следователно децата имат проблеми с логическото мислене, заяви математикът
Щом има много двойки на Националното външно оценяване по математика - следователно децата имат проблеми с логическото мислене, което не е достатъчно развити при тях, за да може да имат поне тройка. Може да се е случило така, че тестът да е по-тежък, отколкото миналата година. Така математикът проф. Николай Витанов коментира резултатите от НВО за IV клас.

„Фактът че тройките са по-малко от двойките не говори добре. Това показва, че тук има проблем, който трябва да се огледа. Основната причина трябва да се търси в неразвитието на аналитичните способности на децата - учебните програми, учебниците и начина на преподаване”, каза още той.

След външното оценяване: Четвъртокласниците са по-добри по български, отколкото по математика

Според Витанов трябва да бъдат огледани учебните програми, за да се прецени какво и кога трябва да се учи. „Когато ги карат да учат все повече неща и броят на часовете по математика намалява - нормално е да има проблеми”, смята математикът. Неговото мнение е, че децата са пренатоварени.

Математикът прогнозира, че лятото ще е спокойно от гледна точка на пандемията от COVID-19 и не се очаква нова вълна до есента.
 
NOVA