Незаинтересоваността на учениците от учебния материал (49%) и сложното, трудноразбираемо учебно съдържание (31%) са сред основните проблеми на образователната система според българските учители. Това показва национално представително проучване сред учителите от 1 до 8 клас, проведено по поръчка на Център за приобщаващо образование, съобщиха от организацията.
За да бъдат мотивирани децата, трябва да се опрости учебното съдържание
Преобладаващата част от преподавателите смятат, че училището има важна роля за формирането на ценностите на младите хора и посочват, че то трябва да възпитава в такива качества като толерантност (85%), зачитане на човешкия живот и достойнство (75%), отстояване на собствено мнение и свобода на изразяването (66%), уважение към други култури и религии (61%), зачитане на човешките права (60%), солидарност и взаимопомощ (59%), умение за съчувствие и съпреживяване (51%), равенство между половете (45%).
Постигането на тези цели се сблъсква със сложното учебно съдържание и предизвикателството да се представи учебният материал по увлекателен и интересен начин.
До 80 лв. броят родители за учебниците за една учебна година
Независимо от проблемите, за 71% от учителите нуждите на всяко дете са в центъра и те се стараят да развият потенциала на учениците. 83% от преподавателите виждат себе си по-скоро като вдъхновители и мотиватори, а не толкова като преносител на знания и факти. Наред с това, преобладаващата част от учителите се стремят да изграждат непринудени и приятелски отношения със своите ученици (70%), а едва 15% държат на строгите и дистанцирани отношения учител-ученик.