Специализираният съд ще гледа на 20 февруари делото срещу бившия зам.-кмет на София Евгени Крусев заради ремонта на столичната улица „Граф Игнатиев”.
Очаква се на предстоящото заседание съдът да допусне поисканата от защитата на Крусев нова техническа експертиза, която да докаже качеството на подложките, положени под трамвайните релси на улица „Граф Игнатиев“.
Поискаха нова експертиза за трамвайните подложки на „Граф Игнатиев“
Досега по делото бяха разпитани главният архитект на София арх. Здравко Здравков и изпълнителният директор на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.
Делото започна на 30 септември 2019 г.
Разпитват главния архитект на София по делото срещу Евгени Крусев
Крусев завеждаше ресор „Транспорт и транспортни комуникации” в общината. Той бе предаден на съд за това, че в периода от 27 юни 2018 г. до 5 декември 2018 г., в качеството си на длъжностно лице, заемащо отговорно служебно положение, е нарушил служебните си задължения по Закона за обществените поръчки, както и задълженията, възложени му със Заповед на кмета на Столична община.
Предприел e действия за съществено изменение на сключения договор с „Джи Пи Груп“ АД за обществена поръчка, с което е набавил облага за „Джи Пи Груп“ и допринесъл за значителни вредни последици за Столична община от заплатени на дружеството строително-монтажни работи на завишени цени в размер на 621 194,01 лева с ДДС, както и заплатени неизпълнени количества и обеми строително-монтажни работи в размер на 298 669,54 лева с ДДС – или общо 919 863,55 лева с ДДС.
Нов сигнал до прокуратурата заради ремонта на „Графа“
Така са създадени условия за финансови корекции на основание чл.70, ал. 1, т. 10 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, във връзка с чл.2, ал.1, раздел III от приложение 1 от Наредбата за посочване на нередности. Завишените цени в полза на „Джи Пи Груп“ се определят от разликата в офертната цена на обществената поръчка на спечелилия и класирания на второ място участник, който предложил същата подложка на релсовия път, положена при изграждане на трасето.
Освен това, съгласно изменението на проекта, в кривата на ул. „Алабин“ и ул. „Граф Игнатиев“ били положени 144 м обикновени релси, а не предвидените в договора за обществена поръчка. Те били актувани два пъти с два протокола, с което общината е била ощетена с още 21 707,14 лв. с ДДС.
На Евгени Крусев му бе наложена мярка за неотклонение „Подписка“ и забрана да напуска страната.
Очаква се на предстоящото заседание съдът да допусне поисканата от защитата на Крусев нова техническа експертиза, която да докаже качеството на подложките, положени под трамвайните релси на улица „Граф Игнатиев“.
Поискаха нова експертиза за трамвайните подложки на „Граф Игнатиев“
Досега по делото бяха разпитани главният архитект на София арх. Здравко Здравков и изпълнителният директор на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.
Делото започна на 30 септември 2019 г.
Разпитват главния архитект на София по делото срещу Евгени Крусев
Крусев завеждаше ресор „Транспорт и транспортни комуникации” в общината. Той бе предаден на съд за това, че в периода от 27 юни 2018 г. до 5 декември 2018 г., в качеството си на длъжностно лице, заемащо отговорно служебно положение, е нарушил служебните си задължения по Закона за обществените поръчки, както и задълженията, възложени му със Заповед на кмета на Столична община.
Предприел e действия за съществено изменение на сключения договор с „Джи Пи Груп“ АД за обществена поръчка, с което е набавил облага за „Джи Пи Груп“ и допринесъл за значителни вредни последици за Столична община от заплатени на дружеството строително-монтажни работи на завишени цени в размер на 621 194,01 лева с ДДС, както и заплатени неизпълнени количества и обеми строително-монтажни работи в размер на 298 669,54 лева с ДДС – или общо 919 863,55 лева с ДДС.
Нов сигнал до прокуратурата заради ремонта на „Графа“
Така са създадени условия за финансови корекции на основание чл.70, ал. 1, т. 10 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, във връзка с чл.2, ал.1, раздел III от приложение 1 от Наредбата за посочване на нередности. Завишените цени в полза на „Джи Пи Груп“ се определят от разликата в офертната цена на обществената поръчка на спечелилия и класирания на второ място участник, който предложил същата подложка на релсовия път, положена при изграждане на трасето.
Освен това, съгласно изменението на проекта, в кривата на ул. „Алабин“ и ул. „Граф Игнатиев“ били положени 144 м обикновени релси, а не предвидените в договора за обществена поръчка. Те били актувани два пъти с два протокола, с което общината е била ощетена с още 21 707,14 лв. с ДДС.
На Евгени Крусев му бе наложена мярка за неотклонение „Подписка“ и забрана да напуска страната.