Повече катастрофи през лятото, карайте внимателно!

/ БГНЕС
Средно статистически с 20 процента се увеличават пътно-транспортните произшествия през юли и август в сравнение с другите месеци на годината. Затова е много важно да акцентираме вниманието на хората да бъдат по-внимателни и толерантни на пътя. Това каза председателят на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" Малина Крумова по време на представяне на резултатите от второто издание на инициативата SDIndex (Safe Drive Index/ Индекс за безопасно шофиране), съобщиха от агенцията.
 
Изследването цели въвеждането на национален индекс за определяне на рисковете в поведението на водачите на моторни превозни средства в България.

Заради войната по пътищата учредяват Център за безопасно движение
 
Над 56 хил. български шофьори са се включили в изследването през тази година, което показва, че в България има хиляди водачи, които искат да бъдат активна страна при формирането на политиките по пътна безопасност и елиминиране на рисковите обстоятелства на пътя, е подчертала Крумова.

95% от всички катастрофи у нас са вследствие на човешка грешка
 
Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов е съобщил, че се проверяват изпитите и обучението на младите водачи, които до 3 г., след като са взели шофьорска книжка претърпяват пътно-транспортно произшествие. Според Попов данните от изследването са много полезни, както за планиране на по-ефективен контрол, така и за бъдещите промени в организацията на обучението на водачите.

Две катастрофи с автобуси с деца само в рамките на няколко часа
 
Над 40 процента от установените нарушения на пътя през миналата година са били за превишена скорост, а общо 1,3 млн. нарушения са регистрирани през 2018 г., е съобщила инспектор Мария Ботева от отдел "Пътна полиция" към ГД "Национална полиция".
 
От инициативата казаха, че през тази година изследването обхваща и водачи на камиони и автобуси. За първи път то се осъществява и изцяло онлайн, което според тях е помогнало да бъде много по-масово, а получените отговори по-честни и обективни. Най-голямата цел за тях е съвместно с институциите да се намерят механизмите за промяна на поведението на водачите.
БТА