Консервативността и лошата материална база са ключовите негативи в българското образование. Това каза за „Фокус“ политологът Кристиян Стефанов. Той обясни, че образованието ни не е в крак с новите тенденции, които са въведени в западните университети. Освен това, като се започне от липсата на отопление и се стигне до ниските стипендии, достигащи до 150 лв., които са крайно недостатъчни, често добрите български ученици предпочитат да завършат образованието си в чужбина.
МВФ: Инвестиции в хората и по-силни институции са ключът за България
„Би помогнало доста на българското образование, ако имаше по-прагматично и реално финансиране по специалностите. Ако имаше по-добро диференциране на плащанията на стипендии и заплати на базата на реални постижения на студентите и преподавателите. Би било много по-добре, ако можеше спонтанно, на базата на лични усилия и умения, студентите да се разделят на няколко групи, всяка от която да получава привилегии и плащания на базата на положените усилия. До голяма степен институцията работи на принципа на изравняването – дава се сравнително еднакво на всички. Разликата между този, който се старае, и онзи, който не прави нищо, от гледна точка на това какво институцията му дава, не е голяма“, коментира той.
Общо 1710 българи са подали документи за прием в университети във Великобритания
Според Кристиян Стефанов заради всички тези негативи хората, решили все пак да завършат родните университети, не се превръщат в специалисти и дори решават да сменят специалността или да се захванат с по-доходоносна работа извън техните умения.
МВФ: Инвестиции в хората и по-силни институции са ключът за България
„Би помогнало доста на българското образование, ако имаше по-прагматично и реално финансиране по специалностите. Ако имаше по-добро диференциране на плащанията на стипендии и заплати на базата на реални постижения на студентите и преподавателите. Би било много по-добре, ако можеше спонтанно, на базата на лични усилия и умения, студентите да се разделят на няколко групи, всяка от която да получава привилегии и плащания на базата на положените усилия. До голяма степен институцията работи на принципа на изравняването – дава се сравнително еднакво на всички. Разликата между този, който се старае, и онзи, който не прави нищо, от гледна точка на това какво институцията му дава, не е голяма“, коментира той.
Общо 1710 българи са подали документи за прием в университети във Великобритания
Според Кристиян Стефанов заради всички тези негативи хората, решили все пак да завършат родните университети, не се превръщат в специалисти и дори решават да сменят специалността или да се захванат с по-доходоносна работа извън техните умения.