Конституционният съд не намери основание да касира изборите за президент и вицепрезидент. Решението е взето единодушно от всички съдии. Искането за касирането на изборите за президент беше внесено от 71 депутати от БСП, ДПС и Атака заради множеството нарушения на вота. Опозицията поиска ново провеждане на изборите за президент и вицепрезидент заради забранителните списъци за гласуване, прозрачните бюлетини, участието на вътрешния министър Цветан Цветанов като шеф на предизборния щаб на ГЕРБ в изборния процес, както и нарушената тайна на гласуването. Конституционните съдии не видяха предпоставки за нарушения.
За намерените прозрачни бюлетини, които могат да разкрият тайната гласуването, съдът посочва, че е установил постъпили в ЦИК жалби и сигнали. Най-често в тях се твърди, че при поставяне срещу естествен или изкуствен светлинен източник би могло да бъде установен начинът, по който е гласувал избирателят. Няма обаче твърдения, а и липсват доказателства, някъде да е била възприета практика членовете на СИК, натоварени с поставянето на втория печат върху бюлетината или с обезпечаването на възможността гласоподавателя да я постави в изборната урна, да са създавали условия за разкриване на тайната на начина, по който е гласувано (т.нар. „контролиран вот"), пише в решението.
За сигнала за забранителните списъци, в които стотици хиляди избиратели не можаха да гласуват, Конституционният съд пише, че искането за касиране на вота не съдържа доводи за съществени неточности в получените от ГД „ГРАО" по описания ред данни. Въпреки това Съдът държи да отбележи, че общата и неясна формулировка в Избирателния кодекс , в която липсва изрично изброяване на всичките компоненти на списъка, несъмнено затруднява изборната администрация, не е в съответствие с принципа за правовата държава и законодателят е длъжен да отстрани законовия недостатък, като посочи изчерпателно компонентите на такъв списък, недопускащ дописване в изборния ден.
За участието на вътрешния министър Цветанов в изборния процес Съдът заключва, че по Конституция министрите могат да изпълняват функциите си и в случаите на регистрирането им като кандидати на избори. Това тълкуване обаче се отнася само за хипотезата на министър-кандидат на изборите и не поставя преграда пред министри да ползват отпуск през време на предизборната кампания като кандидати или без да са такива. Въпросът за това, дали министър е упражнявал правото си на отпуск, а в същото време е бил председател на предизборен щаб, може да е предмет на специфичната политическа отговорност на министрите пред парламента, а чрез него - и пред народа, но не води до заключението, че проведените избори за президент и вицепрезидент са незаконни на това основание, се казва още в решението на Конституционния съд.