Министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова заяви, че е на мнение "мигащият зелен светофар" да продължи да работи.
„Категорично сме „за“ да продължи да работи „зеленият мигащ светофар“ и ще предприемем действия за промяна в Наредба № 17 от 2001 г. за регулиране на движението по пътищата със светлинни сигнали. Искаме да защитим обществения интерес по законен начин", каза Комитова на среща с бившите депутати Мартин Димитров и адвокат Петър Славов.
"МРРБ не е предприемало никакви стъпки за спиране или ограничаване на използването на т.нар.“мигащ зелен светофар“, стана ясно от думите на министъра.
След обявеното в началото на месеца от Столична община спиране на този вид сигнализация, МРРБ разгледа документацията по темата във ведомството. През 2017 г. от Столична община са направени предложения за изменения и допълнения на Закона за движение по пътищата и Наредба 17. Те са разгледани от междуведомствена работна група, създадена със Заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството. В състава й са участвали представители на: Министерството на вътрешните работи (МВР); Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията; Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ); Агенция „Пътна инфраструктура“; Българската браншова асоциация „Пътна безопасност“; Българската браншова камара „Пътища“; Национално сдружение на общините в Република България и СО.
По предложенията на Столична община от междуведомствената работна група допълнително са разгледани:
предоставеното становище на МВнР и Решение № 12709 от 2012 г. на ВАС;
постъпилото становище от дирекция „Правна“ към МРРБ, относно установените правни противоречия между предложението на Столична община и Конвенцията, Закона за движение по пътищата и правилника за неговото прилагане.
По повод предложенията на Столична община на 20 септември 2017 г. е изпратено писмо от тогавашния заместник–министър на регионалното развитие и благоустройството Малина Крумова до кмета на столицата Йорданка Фандъкова.
В него се казва, че съгласно ангажиментите на Република България, като държава, ратифицирала Конвенцията за пътните знаци и сигнали от 1968 г., е задължена да спазва международно-правните норми и съгласно чл. 23 от Конвенцията е налице уредба само по отношение на червен и жълт мигащ светлинен сигнал за регулиране на трафика на превозните средства, като предвижда зелен мигащ сигнал само за пешеходците.
В писмото заместник–министър Крумова информира, че предвид предстоящото разработване на проект на Закон за движение по пътищата, както и възможното отменяне на Правилника за прилагане на закона за движение по пътищата следва да се изчака с изменението на разпоредбата на чл.39 от Наредба 17, отнасяща се за „мигащия зелен светофар“.
МРРБ ще направи официално запитване до кмета Йорданка Фандъкова, каква е причината за предприетите действия от Столична община за премахване на т.нар. „мигащ зелен светофар“. Логичен е въпросът, как са работили устройствата от 2017-та година насам и какъв е конкретният повод за спирането им към днешна дата, още повече, че за въвеждането им са инвестирани много средства през последните години.
„Категорично сме „за“ да продължи да работи „зеленият мигащ светофар“ и ще предприемем действия за промяна в Наредба № 17 от 2001 г. за регулиране на движението по пътищата със светлинни сигнали. Искаме да защитим обществения интерес по законен начин", каза Комитова на среща с бившите депутати Мартин Димитров и адвокат Петър Славов.
"МРРБ не е предприемало никакви стъпки за спиране или ограничаване на използването на т.нар.“мигащ зелен светофар“, стана ясно от думите на министъра.
След обявеното в началото на месеца от Столична община спиране на този вид сигнализация, МРРБ разгледа документацията по темата във ведомството. През 2017 г. от Столична община са направени предложения за изменения и допълнения на Закона за движение по пътищата и Наредба 17. Те са разгледани от междуведомствена работна група, създадена със Заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството. В състава й са участвали представители на: Министерството на вътрешните работи (МВР); Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията; Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ); Агенция „Пътна инфраструктура“; Българската браншова асоциация „Пътна безопасност“; Българската браншова камара „Пътища“; Национално сдружение на общините в Република България и СО.
По предложенията на Столична община от междуведомствената работна група допълнително са разгледани:
предоставеното становище на МВнР и Решение № 12709 от 2012 г. на ВАС;
постъпилото становище от дирекция „Правна“ към МРРБ, относно установените правни противоречия между предложението на Столична община и Конвенцията, Закона за движение по пътищата и правилника за неговото прилагане.
По повод предложенията на Столична община на 20 септември 2017 г. е изпратено писмо от тогавашния заместник–министър на регионалното развитие и благоустройството Малина Крумова до кмета на столицата Йорданка Фандъкова.
В него се казва, че съгласно ангажиментите на Република България, като държава, ратифицирала Конвенцията за пътните знаци и сигнали от 1968 г., е задължена да спазва международно-правните норми и съгласно чл. 23 от Конвенцията е налице уредба само по отношение на червен и жълт мигащ светлинен сигнал за регулиране на трафика на превозните средства, като предвижда зелен мигащ сигнал само за пешеходците.
В писмото заместник–министър Крумова информира, че предвид предстоящото разработване на проект на Закон за движение по пътищата, както и възможното отменяне на Правилника за прилагане на закона за движение по пътищата следва да се изчака с изменението на разпоредбата на чл.39 от Наредба 17, отнасяща се за „мигащия зелен светофар“.
МРРБ ще направи официално запитване до кмета Йорданка Фандъкова, каква е причината за предприетите действия от Столична община за премахване на т.нар. „мигащ зелен светофар“. Логичен е въпросът, как са работили устройствата от 2017-та година насам и какъв е конкретният повод за спирането им към днешна дата, още повече, че за въвеждането им са инвестирани много средства през последните години.