Има опасност от нови инциденти в тунела „Ечемишка”. Прокуратурата е предупредила пътната агенция и регионалното министерство, че има вероятност и други елементи от осветителната система на съоръжението да се откъснат. Междувременно служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов разпореди движението по магистрала "Хемус" да бъде възстановено до 12-14 февруари, а цялото осветление в тунела да бъде демонтирано и сменено с ново. От Съюза на българските транспортни работници изпратиха декларация до пътната агенция с искане на отговор на въпроса кой е отговорен за това, че ремонтите не са направени навреме. Председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов пък е разпоредил сформирането на експертни групи, които да извършат извънредни огледи на всички тунели и съоръжения в страната. Това съобщиха от пресцентъра на АПИ. Докладите за настоящото им състояние, както и предложения за мерките, които е необходимо да бъдат предприети, трябва да бъдат представени в агенцията до петък, 10 февруари. Общо 28 са тунелите по републиканската пътна мрежа. Те са на територията на областите София, Враца, Велико Търново, Благоевград, Кюстендил, Пловдив и Смолян.
Трагедията в „Ечемишка“: говорят експерти
Ясен отговор на въпроса кой е отговорен за забавения ремонт на тунела „Ечемишка” искат от Съюза на българските транспортни работници. Според заместник-председателя на сдружението Александър Стамболийски през последните години се правят ремонти, които не са приоритетни, а важните остават на заден план:
"Имахме информация през 2008 г. тогавашният директор на автомагастрали изрично е дал доклад, че са критични състоянията на съоръженията по магистрала "Хемус". Започнаха се превантивни ремонти на някои от тях, но все пак никой не даде отговор кой е точно човекът, отговорен да не се започнат ремонти на тунел "Ечемишка", по какъв начин се приоритизират ремонтите по магистралите", каза Стамболийски.
Движението през "Ечемишка" няма да бъде пуснато, докато не се осигури пълна безопасност
Според него е можело вместо да се преасфалтират всички участъци на магистрала "Тракия" едновременно, част от парите да бъдат насочени към ремонти на опасните съоръжения на Хемус.
"Като неремонтирана част републиканската пътна мрежа остана само магистрала "Хемус" и то в голямата си част между Ябланица и София. Има извършване на ремонти на част от съоръженията, по същия начин започнаха ремонти на част от съоръженията на магистралата от Шумен за Варна, но все още не се дава приоритет на тези съоръжения и на строителството на тази магистрала", каза Александър Стамболийски.
Междувременно стана ясно, че срокът за възстановяване на движението в тунел „Ечемишка” е 12-14 февруари. Служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов е разпоредил максимална мобилизация и работа на 24-часов режим, така че да може възможно най-скоро да се пусне трафикът по магистрала Хемус. Взето е решение старата осветителна конструкция в тунел "Ечемишка" да бъде изцяло премахната, защото укрепването й би отнело повече време, а освен това няма да гарантира 100 процента безопасност.
Трагедията в „Ечемишка“: говорят експерти
Ясен отговор на въпроса кой е отговорен за забавения ремонт на тунела „Ечемишка” искат от Съюза на българските транспортни работници. Според заместник-председателя на сдружението Александър Стамболийски през последните години се правят ремонти, които не са приоритетни, а важните остават на заден план:
"Имахме информация през 2008 г. тогавашният директор на автомагастрали изрично е дал доклад, че са критични състоянията на съоръженията по магистрала "Хемус". Започнаха се превантивни ремонти на някои от тях, но все пак никой не даде отговор кой е точно човекът, отговорен да не се започнат ремонти на тунел "Ечемишка", по какъв начин се приоритизират ремонтите по магистралите", каза Стамболийски.
Движението през "Ечемишка" няма да бъде пуснато, докато не се осигури пълна безопасност
Според него е можело вместо да се преасфалтират всички участъци на магистрала "Тракия" едновременно, част от парите да бъдат насочени към ремонти на опасните съоръжения на Хемус.
"Като неремонтирана част републиканската пътна мрежа остана само магистрала "Хемус" и то в голямата си част между Ябланица и София. Има извършване на ремонти на част от съоръженията, по същия начин започнаха ремонти на част от съоръженията на магистралата от Шумен за Варна, но все още не се дава приоритет на тези съоръжения и на строителството на тази магистрала", каза Александър Стамболийски.
Междувременно стана ясно, че срокът за възстановяване на движението в тунел „Ечемишка” е 12-14 февруари. Служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов е разпоредил максимална мобилизация и работа на 24-часов режим, така че да може възможно най-скоро да се пусне трафикът по магистрала Хемус. Взето е решение старата осветителна конструкция в тунел "Ечемишка" да бъде изцяло премахната, защото укрепването й би отнело повече време, а освен това няма да гарантира 100 процента безопасност.