Държавният авиационен оператор не съответства на европейските стандарти и не може да обслужва медицинските хеликоптери, каза по време на изслушване в парламентарната комисия по транспорт и съобщения министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.
Според него се налага спешна промяна в закона, така че дружеството да стане търговско и да може да изпълнява официално спешната медицинска помощ по въздух. Той допълни, че вече е в ход процедурата по производството на първия медицински хеликоптер, който се очаква да пристигне в страната до края на годината. Промяната ще даде възможност на
Държавния авиационен оператор да бъде по-гъвкав и да увеличава възнагражденията на персонала, което ще реши проблема с недостига на инженери и пилоти. От друга страна, авиационният оператор ще продължи да изпълнява полетите със специално предназначение – да обслужва Министерски съвет, президентството, делегации, ако има. И двете дейности ще могат да бъдат финансирани от държавата с до 15 млн. евро и за момента разчетите показват, че тези суми няма да бъдат надхвърляни.
Здравният министър иска прекратяване на договора за наем на медицинските хеликоптери
Авиационният оператор ще има възможност като самостоятелна юридическа и търговска единица да бъде оперативно самостоятелен, защото в момента за всяко едно решение се търси одобрението на министерството на транспорта. Ще може да се генерира и разумна печалба, ако се налагат и друг вид полети, допълни Георги Гвоздейков.
Министърът представи пред депутатите общата рамка на бюджета за транспорт за 2023 година. В него са записани приходи от 37 924 000 лева и разходи от 859 милиона лева. Основно разходите са в посока БДЖ и НКЖИ, както и „Български пощи“. По-рано през деня Георги Гвоздейков се срещна със синдикатите и обяви, че проблемите в „Български пощи“ ще бъдат един от основните приоритети.
Според него се налага спешна промяна в закона, така че дружеството да стане търговско и да може да изпълнява официално спешната медицинска помощ по въздух. Той допълни, че вече е в ход процедурата по производството на първия медицински хеликоптер, който се очаква да пристигне в страната до края на годината. Промяната ще даде възможност на
Държавния авиационен оператор да бъде по-гъвкав и да увеличава възнагражденията на персонала, което ще реши проблема с недостига на инженери и пилоти. От друга страна, авиационният оператор ще продължи да изпълнява полетите със специално предназначение – да обслужва Министерски съвет, президентството, делегации, ако има. И двете дейности ще могат да бъдат финансирани от държавата с до 15 млн. евро и за момента разчетите показват, че тези суми няма да бъдат надхвърляни.
Здравният министър иска прекратяване на договора за наем на медицинските хеликоптери
Авиационният оператор ще има възможност като самостоятелна юридическа и търговска единица да бъде оперативно самостоятелен, защото в момента за всяко едно решение се търси одобрението на министерството на транспорта. Ще може да се генерира и разумна печалба, ако се налагат и друг вид полети, допълни Георги Гвоздейков.
Министърът представи пред депутатите общата рамка на бюджета за транспорт за 2023 година. В него са записани приходи от 37 924 000 лева и разходи от 859 милиона лева. Основно разходите са в посока БДЖ и НКЖИ, както и „Български пощи“. По-рано през деня Георги Гвоздейков се срещна със синдикатите и обяви, че проблемите в „Български пощи“ ще бъдат един от основните приоритети.