/ DarikNews.bg, архив
Грешката в задача №24 на изпита по математика за 7-и клас, която носи най-много точки за крайната оценка, е формална и не е смутила учениците в решението.
 
В условието на геометричната задача е записано, че става дума за остроъгълен триъгълник. Във второто подусловие е записано, че седмокласниците трябва да намерят лицето на триъгълника, ако AB=14 см. Ако AB=14 см, триъгълникът става тъпоъгълен, коментира обясни проф. Николай Николов, зам.-председател на Съюза на математиците в България.
 
Според него решението на задачата не страда, но по-будните ученици може да се зачудят дали правилно са решили подточка "а" и това "да изяде" част от времето им за работа.
 
Родители откриха грешка в миниматурата по математика

"Предвид постъпилите в Министерството на образованието запитвания уточняваме, че видът на триъгълника АBC в задача №24 от втория модул по математика на националното външно оценяване е от значение за решаване на задачата, тъй като от седмокласниците се изисква да разсъждават върху правоъгълните триъгълници CMP и HBC (пълното условие на задачата изисква построяването на още два триъгълника - бел.ред.)", отговориха от просветното министерство. За намиране на лицето на триъгълника АBC, което се изисква в подусловие "б", не е необходима мярката на ъгъл С. Видът на триъгълника АBC, както и мярката на ъгъл С не са обект на задачата.
 

netinfo


"Бихме искали да ви уверим, че всеки чертеж на ученик независимо от вида на триъгълника АВС, както и правилните разсъждения при определяне на търсените елементи в триъгълниците CMP и HBC ще бъдат оценени със съответния брой точки", уточниха още експертите от министерството.
 
Първоначалното проучване на случаен принцип върху изпитни работи на седмокласници от различни региони в страната показало, че видът на триъгълника АBC не е смутил учениците и те са работили по задачата, като някои от тях са я решили изцяло, съобщава "168 часа".