93781
Бумащината в училище може да спаси ученици от
Близо 10 документа пише всеки учител, който остави двойка за срока на свой ученик, според изискванията на Наредбата за приобщаващото образование. Това каза за Дарик Марта Радева, учителка от Първо ОУ "Христо Смирненски" в Провадия. Това, според нея, е само един от примерите за бумащината в училище.
Министерството на образованието започва работа по промени в Наредбата, която в този й вид наистина е трудно приложима на практика, посочи на свой ред Мария Семерджиева, съветник на просветния министър. Първата среща на работната група, в която влизат учители, директори на учебни заведения и експерти е насрочена за 7 юни.
А изготвянето на много протоколи и доклади отнема от времето на учителите и пречи на работата им с учениците, категорична е тя.
"Винаги, когато учител напише двойка за срока на ученик, той попълва картон. Но тази година според Наредбата за приобщаващо образование към това се прибави и специален доклад. След този доклад трябва да се напише план за действие, след това декларация за информирано съгласие от родителите, че ще бъде занимаван ученикът допълнително. След това всеки месец трябва да се пише становище от учителите оставили двойка докъде е стигнал ученикът. И накрая писмо до родителите", обясни Марта Радева.
Според Мария Семерджиева, съветник на министъра на образованието и науката, Наредбата за приобщаващо образование наистина създава проблеми.
"Вече сме предприели дейности по промяната на тази наредба, имаме изготвен график, който включва среща с учители, фокус групи, дискусии. Идеята ни е в работните групи да се включат повече учители от всички области на страната, така че да чуем тяхното мнение, техните препоръки и съответно да работим заедно", коментира тя.
"Ще използваме усилено времето на лятната ваканция да работим, за да може през следващата година да имаме вече променена Наредба за приобщаващо образование", увери Семерджиева.
Министерството на образованието започва работа по промени в Наредбата, която в този й вид наистина е трудно приложима на практика, посочи на свой ред Мария Семерджиева, съветник на просветния министър. Първата среща на работната група, в която влизат учители, директори на учебни заведения и експерти е насрочена за 7 юни.
А изготвянето на много протоколи и доклади отнема от времето на учителите и пречи на работата им с учениците, категорична е тя.
"Винаги, когато учител напише двойка за срока на ученик, той попълва картон. Но тази година според Наредбата за приобщаващо образование към това се прибави и специален доклад. След този доклад трябва да се напише план за действие, след това декларация за информирано съгласие от родителите, че ще бъде занимаван ученикът допълнително. След това всеки месец трябва да се пише становище от учителите оставили двойка докъде е стигнал ученикът. И накрая писмо до родителите", обясни Марта Радева.
Според Мария Семерджиева, съветник на министъра на образованието и науката, Наредбата за приобщаващо образование наистина създава проблеми.
"Вече сме предприели дейности по промяната на тази наредба, имаме изготвен график, който включва среща с учители, фокус групи, дискусии. Идеята ни е в работните групи да се включат повече учители от всички области на страната, така че да чуем тяхното мнение, техните препоръки и съответно да работим заедно", коментира тя.
"Ще използваме усилено времето на лятната ваканция да работим, за да може през следващата година да имаме вече променена Наредба за приобщаващо образование", увери Семерджиева.