Австоинструктори се обявиха категорично против предложението на образователното и транспортно министерство да се увеличат часовете по кормуване от 31 на 42 часа. В идеята да се въведе GPS система за контрол на практическото обучение пък тя съзраха корупционна сделка, тъй като за този контрол ще трябва да се плаща на частна фирма.
Обучителите заплащиха, че ако не бъдат чути исканията им и не се вземат предвид резервите им, ще излязат на национален протест.
Автоинструктори на протест срещу промените в обучението (СНИМКИ)
Инструкторите настояха, че няма никакъв смисъл от увеличаването на часовете, тъй като това няма да доведе до търсения ефект. Те посочиха, че проблемът не е в това как се обучава кандидат-шофьорът, а в това как и при кого си взима изпита.
Автоинструкторите обвиниха още, че с въвеждането на GPS система за контрол, обучителят и курсистът ще заплащат такса на частна фирма, която ще прави бизнес от това, въпреки че контролът на обучението е възложен на автомобилната администрация.
Росен Желязков: Корупцията покрай шофьорските курсове е 3 млн. годишно
Те питат и при какви условия автомобилната администрация е сключила договора с частната фирма да разработи концепция за реализирането на идеята, без още да е взето окончателното решение за промени в учебната документация. Обучителите обръщат внимание, че седалището и адресът на въпросната фирма е същият, на който се помещава областният отдел на ДАИ-Благоевград.
"Предупредихме още в работната група, че не сме съгласни, и сега ако не ни чуят - 1500 автомобила ще ги изкараме на площада", закани се Стефан Малковски, председател на "Национален автоинструкторски съюз".
По думите му няма нужда от увеличение на часовете на курсистите, защото и сега има възможност, ако някой не се справя, да вземе допълнителни часове. В подкрепа на думите си той цитира данни, според които при сегашния брой на часовете около 60-70% от кандидат-шофьорите си взимат изпита от първия път.
Малинка Бондаренко, зам.-председател на Съюза на българските автомобилисти, пък се аргументира, че никъде в Европа няма изискване за повече от 35 часа практическо обучение. Тя добави, че истинският проблем е в изпита, а не в качеството на обучението.
"Ако ние не ги учим правилно, как те си взимат изпита? И тука е заровено кучето. Как си взимат те изпита. Никой от нас няма да научи курсиста да нарушава правилата, да пие и да шофира, да няма книжка", отсече Бондаренко.
Инструктори: Ще има увеличение на шофьорските курсове
Стоян Ефтимов, зам.-председател на "Български автоинструкторски съюз", пък разви тезата, че повечето часове, ще доведат до по-некачествено обучение.
"Един добър преподавател в момента може да обучи 70-80 човека, а когато тези часове се увеличат, ще може да обучи около 50. Когато часовете се увеличат, ще има недостиг на преподаватели, което ще доведе до ускорени курсове, при които всеки ще може да стане преподавател по практика, съответно без добра подготовка, той няма да може да предаде необходимото на кандидат-водачите. Всички 20 човека, които няма да бъдат обучени от добър преподавател, ще отидат в ръцете на колеги, които не си вършат добронамерено работата", заключи той.
Обучителите заплащиха, че ако не бъдат чути исканията им и не се вземат предвид резервите им, ще излязат на национален протест.
Автоинструктори на протест срещу промените в обучението (СНИМКИ)
Инструкторите настояха, че няма никакъв смисъл от увеличаването на часовете, тъй като това няма да доведе до търсения ефект. Те посочиха, че проблемът не е в това как се обучава кандидат-шофьорът, а в това как и при кого си взима изпита.
Автоинструкторите обвиниха още, че с въвеждането на GPS система за контрол, обучителят и курсистът ще заплащат такса на частна фирма, която ще прави бизнес от това, въпреки че контролът на обучението е възложен на автомобилната администрация.
Росен Желязков: Корупцията покрай шофьорските курсове е 3 млн. годишно
Те питат и при какви условия автомобилната администрация е сключила договора с частната фирма да разработи концепция за реализирането на идеята, без още да е взето окончателното решение за промени в учебната документация. Обучителите обръщат внимание, че седалището и адресът на въпросната фирма е същият, на който се помещава областният отдел на ДАИ-Благоевград.
"Предупредихме още в работната група, че не сме съгласни, и сега ако не ни чуят - 1500 автомобила ще ги изкараме на площада", закани се Стефан Малковски, председател на "Национален автоинструкторски съюз".
По думите му няма нужда от увеличение на часовете на курсистите, защото и сега има възможност, ако някой не се справя, да вземе допълнителни часове. В подкрепа на думите си той цитира данни, според които при сегашния брой на часовете около 60-70% от кандидат-шофьорите си взимат изпита от първия път.
Малинка Бондаренко, зам.-председател на Съюза на българските автомобилисти, пък се аргументира, че никъде в Европа няма изискване за повече от 35 часа практическо обучение. Тя добави, че истинският проблем е в изпита, а не в качеството на обучението.
"Ако ние не ги учим правилно, как те си взимат изпита? И тука е заровено кучето. Как си взимат те изпита. Никой от нас няма да научи курсиста да нарушава правилата, да пие и да шофира, да няма книжка", отсече Бондаренко.
Инструктори: Ще има увеличение на шофьорските курсове
Стоян Ефтимов, зам.-председател на "Български автоинструкторски съюз", пък разви тезата, че повечето часове, ще доведат до по-некачествено обучение.
"Един добър преподавател в момента може да обучи 70-80 човека, а когато тези часове се увеличат, ще може да обучи около 50. Когато часовете се увеличат, ще има недостиг на преподаватели, което ще доведе до ускорени курсове, при които всеки ще може да стане преподавател по практика, съответно без добра подготовка, той няма да може да предаде необходимото на кандидат-водачите. Всички 20 човека, които няма да бъдат обучени от добър преподавател, ще отидат в ръцете на колеги, които не си вършат добронамерено работата", заключи той.