С промени в Закона за защита на потребителите се забраняват нелоялните търговски практики, които противоречат на изискването за добросъвестност и професионална компетентност и съществено променят поведението на купувачите. Народното събрание гласува измененията в закона на първо четене.
Сред нелоялните търговски практики са такива, които променят поведението на потребителите, като използват уязвими категории сред тях. В закона е посочено, че това може да са хора с умствен или физически недостатък или по-доверчиви заради възрастта си. За тези нарушения ще се налага глоба от 500 до 10 000 лева.
Забраняват се и заблуждаващите търговски практики, които чрез премълчаване на някои характеристики на стоката подвеждат потребителите да я предпочетат. В тази категория спада и маркетинговата дейност, която създава объркване с друга стока или услуга, или отличителен знак на конкурент.
Най-големи ще са санкциите за използващите агресивните, нелоялни търговски практики – от 1000 до 15 000 лева. Към тази група са всички заплашителни съобщения, тормоз и принуда, целящи да се предпочете предложеният продукт.
В закона са описани случаи, когато потребителят остава с впечатление, че не може да напусне офиса, докато не подпише договор. Друг пример е за непоканен търговец, който посещава дома на евентуалния си клиент и не желае да напусне, дори и след като е бил помолен за това.
С промени в закона от 500 до 1000 лева се вдига стойността на стоките, за които купувачът трябва да поручи обезщетение, ако ги е ползвал по предназначение и въпреки това те са се повредили или са унищожени. От 1000 до 3000 лева ще е глобата за търговец, който е приел, че предявената към него рекламация е основателна, но не я е удовлетворил до един месец.
Сред нелоялните търговски практики са такива, които променят поведението на потребителите, като използват уязвими категории сред тях. В закона е посочено, че това може да са хора с умствен или физически недостатък или по-доверчиви заради възрастта си. За тези нарушения ще се налага глоба от 500 до 10 000 лева.
Забраняват се и заблуждаващите търговски практики, които чрез премълчаване на някои характеристики на стоката подвеждат потребителите да я предпочетат. В тази категория спада и маркетинговата дейност, която създава объркване с друга стока или услуга, или отличителен знак на конкурент.
Най-големи ще са санкциите за използващите агресивните, нелоялни търговски практики – от 1000 до 15 000 лева. Към тази група са всички заплашителни съобщения, тормоз и принуда, целящи да се предпочете предложеният продукт.
В закона са описани случаи, когато потребителят остава с впечатление, че не може да напусне офиса, докато не подпише договор. Друг пример е за непоканен търговец, който посещава дома на евентуалния си клиент и не желае да напусне, дори и след като е бил помолен за това.
С промени в закона от 500 до 1000 лева се вдига стойността на стоките, за които купувачът трябва да поручи обезщетение, ако ги е ползвал по предназначение и въпреки това те са се повредили или са унищожени. От 1000 до 3000 лева ще е глобата за търговец, който е приел, че предявената към него рекламация е основателна, но не я е удовлетворил до един месец.