За какво лъжат туристите по морето?
За какво лъжат туристите по морето? / Thinkstock/Getty Images

Хотели и ресторанти по морето масово злоупотребяват с информацията и подвеждат туристи - едните с категоризацията на обектите, другите с цените в менютата по кръчмите.

Това показват резултати от общо 1066 проверки на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по родното Черноморие през юли, цитирани от „Труд".

Созопол е номиниран за най-добра европейска дестинация за 2017 г.

Само за месец инспекторите са установили нарушения от различен тип: отсъствие на табела с информация за вида и категорията на туристическия обект; липса на цени в менюта на някои заведения или на ценоразпис за нощувките и допълнителните услуги в хотелски комплекси.

„Засечени са и няколко случая, при които търговци са си позволявали чрез различни рекламни съобщения или в онлайн пространството да посочват невярна информация за вида или категорията на туристическия обект", обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов. По думите му все пак има спад на общия брой нарушения на фона на миналата година.

Крадци обират туристите, докато са в морето

„Ако тогава некоректни се оказваха около 10% от проверените търговци, то през този сезон нарушения установяваме в 7-8% от случаите", посочи Маргаритов.

Експертите на КЗП са дали препоръки на няколко агенции за недвижими имоти и на хотелиери да отстранят несправедливи клаузи в договорите с общи условия, които предлагат на клиенти.