С около 1 лев ще се увеличи цената автобусния билет по линията София-Бургас, която е една от най-използваните. Това прогнозира заместник регионалният министър Николай Нанков при представянето на предложението за тол тарифи за автобусните и тежкотоварните превозвачи, които трябва да влязат в сила от 16 август тази година. Тарифите са различни според вида на автомобилите и екологичния им клас, като принципът е който руши повече плаща повече и който замърсява повече, плаща повече, посочи ресорният министър Петя Аврамова. От ведомството заявиха, че очакват спекулации за повишаване на цените и недоволство от страна на бранша.
С тол таксите транзитното преминаване през България поскъпва 5 пъти
От общо 20 хиляди километра републиканска пътна мрежа 10 800 ще се толуват, като те ще включват и 2-ри, и 3-ти клас пътища, които са в добро състояние, обяви Петя Аврамова.
Днес започват срещите на регионалното министерство с автобусните и тежкотоварните превозвачи.
„Основният принцип, който е приложен в така изготвеният вариант за тарифа, е този, който руши повече, заплаща повече и който замърсява повече, заплаща повече. Първата група автомобили от 3.5 до 12 тона, които ние смятаме за основни за вътрешните превози в страната - цените, които са заложени в тази тарифа, са най-ниските в Европа. Останалите превозни средства над 12 тона цените са средни за Европа и автобусите в така предложения вариант за тарифа са с ниска тарифа, като общите приходи, които са заложени да бъдат събрани от автобусните превозвачи, са в същия размер, в който държавата получава средства от винетки от тези превозвачи“, посочи министър Аврамова.
Тол таксите ще са различни за камионите от 3.5 до 12 тона, над 12 тона с 2-3 оси, над 12 тона с 3 и за автобуси. Тарифите са по-високи за автомобилите с по-нисък екологичен клас, които замърсяват повече. Заложени са по-благоприятни условия за българските малки и средни компании, които превозват на по-кратки разстояния предимно по второ- и третокласни пътища, обясни Николай Нанков.
Общите приходи, които е заложено да бъдат събирани от автобусните превозвачи пък се равняват на приходите, които се събират от държавата чрез винетки в момента. С въвеждането на тол системата обаче повече ще плащат автобусните компании, които извършват повече курсове, уточни министър Аврамова. Тя добави, че очаква спекулации за вдигане на цените, но въвеждането на тол системата в Германия показва, че такива спекулации не се сбъдват.
Средства от ТОЛ-таксите не могат да се насочват към общините за ремонт на общински пътища
С около 1 лев ще се увеличи цената автобусния билет по линията София до Бургас, която е една от най-използваните, прогнозира заместник регионалният министър Николай Нанков.
„Около лев увеличаване на цената на билета при средна заетост от 20 души на автобус на курс“, каза Нанков.
1 160 000 лева са приходите, които се очакват от толсистемата през 2020 година. 15 процента ще се влагат в издръжката й, като средно в Европа за издръжка на такава система за пътни данъци се изразходват 25 процента. В тази издръжка са включени и 7-те процента, които получават доставчиците на услуги.
С тол таксите транзитното преминаване през България поскъпва 5 пъти
От общо 20 хиляди километра републиканска пътна мрежа 10 800 ще се толуват, като те ще включват и 2-ри, и 3-ти клас пътища, които са в добро състояние, обяви Петя Аврамова.
Днес започват срещите на регионалното министерство с автобусните и тежкотоварните превозвачи.
„Основният принцип, който е приложен в така изготвеният вариант за тарифа, е този, който руши повече, заплаща повече и който замърсява повече, заплаща повече. Първата група автомобили от 3.5 до 12 тона, които ние смятаме за основни за вътрешните превози в страната - цените, които са заложени в тази тарифа, са най-ниските в Европа. Останалите превозни средства над 12 тона цените са средни за Европа и автобусите в така предложения вариант за тарифа са с ниска тарифа, като общите приходи, които са заложени да бъдат събрани от автобусните превозвачи, са в същия размер, в който държавата получава средства от винетки от тези превозвачи“, посочи министър Аврамова.
Тол таксите ще са различни за камионите от 3.5 до 12 тона, над 12 тона с 2-3 оси, над 12 тона с 3 и за автобуси. Тарифите са по-високи за автомобилите с по-нисък екологичен клас, които замърсяват повече. Заложени са по-благоприятни условия за българските малки и средни компании, които превозват на по-кратки разстояния предимно по второ- и третокласни пътища, обясни Николай Нанков.
Общите приходи, които е заложено да бъдат събирани от автобусните превозвачи пък се равняват на приходите, които се събират от държавата чрез винетки в момента. С въвеждането на тол системата обаче повече ще плащат автобусните компании, които извършват повече курсове, уточни министър Аврамова. Тя добави, че очаква спекулации за вдигане на цените, но въвеждането на тол системата в Германия показва, че такива спекулации не се сбъдват.
Средства от ТОЛ-таксите не могат да се насочват към общините за ремонт на общински пътища
С около 1 лев ще се увеличи цената автобусния билет по линията София до Бургас, която е една от най-използваните, прогнозира заместник регионалният министър Николай Нанков.
„Около лев увеличаване на цената на билета при средна заетост от 20 души на автобус на курс“, каза Нанков.
1 160 000 лева са приходите, които се очакват от толсистемата през 2020 година. 15 процента ще се влагат в издръжката й, като средно в Европа за издръжка на такава система за пътни данъци се изразходват 25 процента. В тази издръжка са включени и 7-те процента, които получават доставчиците на услуги.