Шефски оставки в ЕАДС и Еърбъс
Шефски оставки в ЕАДС и Еърбъс / netinfo

Съпрезидентът на Европейския авиационен и отбранителен консорциум (ЕАДС) Ноел Форжар и ръководителят на подразделението Еърбъс на консорциума Густав Хумберт подадоха оставки, съобщиха световните агенции.

Форжар ще бъде заменен от Луи Галоа, който е начело на френската железопътна мрежа Се Ен Се Еф (CNCF). Галоа ще ръководи ЕАДС заедно с германеца Том Ендерс, който остава на
съпрезидентското място.

Мястото на германеца Хумберт ще бъде заето от бившия главен изпълнителен директор на Сен Гобен Кристиан Щрайф, който е гражданин на Франция.

Форжар и Хумберт в последно време са остро критикувани заради закъсненията в доставките на новия самолет Еърбъс А380, което доведе до поевтиняване на акциите и ще донесе големи загуби за аерокосмическия гигант.

"Обявеното неотдавна закъснение в производството и доставките на А380 е голямо разочарование за нашите клиенти, нашите акционери и нашите служители", се казва в изявление на Хумберт.

"Като президент и главен изпълнителен директор на Еърбъс аз трябва да поема отговорността за този проблем и чувствам, че е правилно да подам оставка", допълва Хумберт.

Хумберт (56 г.) беше назначен за главен изпълнителен директор и президент на Еърбъс през юни 2005 г. на мястото на Форжар, който застана начело на ЕАДС.

Положението на Форжар е усложнено и от факта, че в средата на март той продаде акции на ЕАДС - тогава акциите на консорциума бяха все още на исторически рекордно високи цени.

Форжар (59 г.) няколко пъти отхвърли обвиненията, че е знаел за проблемите с А380, когато е продал акциите си. В резултат на продажбата Форжар е спечелил около 2,5 млн. евро.

Миналата сряда Форжар категорично отхвърли предположенията, че ще подаде оставка. Пред финансовата комисия на френското Национално събрание той заяви: "Аз съм компетентен и честен. Не може и да става дума" (че ще подаде оставка).

Ноел Форжар ръководеше Еърбъс, когато се разработваше новият самолет А380. След като измести американския си конкурент Боинг като номер едно в гражданската авиация, Еърбъс беше изправена пред поредица от проблеми.

Разработването на самолета А350, който трябваше да конкурира Боинг 787, беше отложено с няколко години, след като клиенти се оплакаха от конструкцията му.