Договорът за концесия на Пристанищен терминал Свищов влезе в сила
Договорът за концесия на Пристанищен терминал Свищов влезе в сила / netinfo

Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова подписа днес протокол за влизане в сила на договора за концесия на Пристанищен терминал Свищов, част от Пристанище за обществен транспорт Русе. Договорът беше сключен на 15 Февруари т.г. между министъра на транспорта и "Драгажен флот - Истър" АД Свищов. Това съобщиха от пресцентъра на Министерство на транспорта.

С решение от 12 април 2005 г. Министерският съвет започна процедурата за предоставянето на концесия на Пристанищен терминал Свищов - обект публична държавна собственост, и определи начина на определянето на концесионера да се извърши чрез едностепенен неприсъствен конкурс.

С решение от 7 ноември 2005 г. правителството определи "Драгажен флот - Истър" АД, със седалище гр. Свищов, за спечелил конкурса участник за предоставяне на концесия на пристанищния терминал в Свищов. Това решение е обжалвано пред тричленен състав на Върховния административен съд от участниците в неприсъствения конкурс "Интерпорт" ООД, гр. София и "Слънчев дар" АД, гр. Варна. Тричленен състав на ВАС с решение от 19 юни 2006 г. е отхвърлил жалбите на двете дружества.

Срокът на концесията е 31 години. Концесионерът се е задължил за първите десет години от срока на концесията да достига средногодишен товарооборот в размер не по-малък от 1 347 698 тона при базов товарооборот от 767 000 тона и реализиран товарооборот през 2006 г. от 743 457 тона; средногодишен пътникопоток в размер не по-малък от 25 059 броя пътници при базов пътникопоток от 5 000 броя и реализиран пътникопоток през 2006 г. от 8 589 броя пътници.

Концесионерът се задължава да извърши инвестиции в обекта на концесия в размер не по-малък от 3 212 000 лева за първите две години от срока на концесията, инвестиции в размер не по-малък от 10 637 000 лева за първите 10 години от срока на концесията, в това число инвестициите за първите две години, както и в размер не по-малък от 19 227 000 лева за целия срок на концесията, в това число инвестициите за първите десет години.

Изпълнени са условията за влизане в сила на договора за концесия, посочват от Министерството на транспорта. Концесионерът е заплатил еднократно концесионно възнаграждение от 600 000 лева, представил е необходимите банкови гаранции. На концесионера е издадено Удостоверение за експлоатационна годност и е вписан в Регистъра на пристанищните оператори. Комисията за защита на конкуренцията прие решение от 6 април т.г., че влизането в сила на договора за концесия не води до концентрация на стопанска дейност.