Пребитият адвокат замесен в приватизацията на БМФ
Пребитият адвокат замесен в приватизацията на БМФ / netinfo

34-годишният адвокат Светлин Стойнов беше пребит в кантората си около 13 ч от двама маскирани мъже. Стойнов е бил закаран във Военномедицинска академия, няма опасност за живота му.

В кантората на Стойнов на булевард „Тотлебен” 11 в столицата влизат двама маскирани мъже, които започват да го удрят по главата и тялото. Адвокатът е леко пострадал. Той е закаран от свои близки във Военномедицинска академия, където е прегледан.

Мястото на инцидента беше отцепено от полицията, като дознатели и следователи от Столичната следствена служба работеха в самия офис на Стойнов. Бяха взети отпечатъци дори и от звънците на входа на кооперацията на „Тотлебен” 11.

Името на Светлин Стойнов се свързва с няколко фирми, най-интересната от тях е „Кей Джи Меритайм шипинг”. Тя е регистрирана на 13 септември 2007 г. в София. В нея Стойнов е притежавал 99% от акциите. Другият един процент е притежание на съдружника му младши адвоката Явор Иванов Илиев. Фирмата е една от 23-те фирми, които участват в конкурса за приватизация на Параходство „Български морски флот”. След отсяване на фирмите останаха общо три, като една от тях беше именно „Кей Джи Меритайм шипинг”.

„Кей Джи Меритайм шипинг” представлява германската компания „Мартрейд шипинг” и е създадена през 1993 година. Германската компания е базирана в Дюселдорф, като има офиси в Одеса и Дубай. Занимава се с превози на карго- и насипни товари от Черно, Червено море, Арабския залив, по крайбрежието на Индийския океан, Западна Африка, както и до Северна и Южна Америка.

Освен в тази фирма Стойнов участва в управлението на хокеен клуб „Славия”, в сдруженията „Автомобилен ретро клуб”, в Асоциацията за бизнес и спорт, „Галакси 2003”, както и в Търговски център „Илиянци”.

Друг конкурент за приватизацията на 70% от „Български морски флот” е гръцката „Чартлоу шипинг” (според електронния сайт на компанията тя е специализирана в управлението на морски съдове на трети лица). Фирмата е базирана в Атина, менажира 25 кораба за насипни товари. В пресата се появиха информации обаче, според които гръцката фирма не отговаря на условията за приватизация на „Български морски флот” и по-точно – на изискването бъдещият приватизатор да чартира кораби над 1,3 милиона тона годишно.

Третият участник в надпреварата за „Български морски флот” е индийската фирма „Ефар шипинг”, която е част от едноименен индийски холдинг, който има дружества в телекомуникациите, строителството, енергетиката. Това е една от най-големите в света морски логистики, предикно в сектора на горивата (притежава предимно танкери), като разполага с близо 60 кораба на средна възраст 14 години, сочат справките.

Интересното в конкурса за приватизация на 70 % от Параходство „Български морски флот”, беше участието на българските играчи – дружеството „Химимпорт”, като част от варненската групировка ТИМ; дружествата от системата на бившата „ЕнДжи корпорация”; и дори бизнесменът Христо Ковачки. Според непотвърдена информация, тези дружества са се отказали от участие в търга за приватизацията на „Български морски флот”.

Бизнесменът Христо Ковачки възнамеряваше да участва в този конкурс с гръцката фирма „Атика груп”. Сред кандидатите, отказали се от конкурса, бяха фирми от Бахамските и Бермудските острови, Италия, Франция, Германия, Холандия.

До 24 октомври участниците ще могат да искат допълнителна информация за приватизацията на Параходство „Български морски флот”, а предварителни оферти ще се приемат до 8 ноември. Окончателният победител в конкурса за приватизация на „Българския морски флот” трябва да стане ясен до края на годината.

За момента остават неясни причините за побоя над Стойнов. Няма скандали дела, в които да е бил замесен адвокатът. За сметка на това неведнъж той е участвал именно в такива дружества, които представляват нечии интереси. От полицията обясниха, че за момента се работи и по версия, свързана с работата на адвокат Светлин Стойнов именно с участието му във фирмата „Кей Джи Меритайм шипинг”. Преди време се появи информация, че самата формулировка на дейността на фирмата „Морски и крайбрежен транспорт” не съществува в Международното морско право.