Работна среща на тема „Пътят от иновативната идея до иновативното училище“ бе проведена във Враца по инициатива на Регионалното управление на образованието. В нея взеха участие училища от област Враца, началникът на РУО Галина Евденова и експерти. Гост-модератор бе Иван Муцовски - държавен експерт в МОН. Домакинът на срещата Средно училище „Козма Тричков“ - Враца представи иновацията си „Обучение по финансова грамотност“ - универсална за образователната ни система иновация и с голям потенциал за пренасяне в други училища, според експерти от МОН. Присъстващите наблюдаваха занятия с ученици от пети и девети клас на тема „Лоши и добри заеми“ и „Инвестиционни стратегии“. Учителите по финансова грамотност в училището Лала Банева и Румяна Витньова демонстрираха добра практика за представяне на учебното съдържание по иновативния учебен предмет "финансова грамотност". Училището за втора година изпълнява проекта и ще продължи и през следващата учебна година.
Гост-модераторът Иван Муцовски запозна присъстващите с условията и основните моменти в процедурата за кандидатстване за иновативно училище, както и с особеностите на организацията на работа за реализиране на програмата за иновации в средното образование. Идеята е създаване на мрежа от иновативни училища в България, които да бъдат модел на училище, в което учениците подобряват резултатите си, развиват критичното си мислене, анализират ситуации, формулират и предлагат решения, и усъвършенстват способностите си чрез прилаганите иновативни образователни процеси, методи на преподаване, училищно лидерство и учебни програми.
Предвид потенциала на много от образователните институции в област Враца и успешните им политики очакванията са директорите на училища, заедно с екипите си, да подготвят конкурентноспособни проектни предложения и броят на иновативните училища в областта, които сега са едва четири, да се увеличи.
СУ Козма Тричков Враца
Предвид потенциала на много от образователните институции в област Враца и успешните им политики очакванията са директорите на училища, заедно с екипите си, да подготвят конкурентноспособни проектни предложения и броят на иновативните училища в областта, които сега са едва четири, да се увеличи.