Разширяване на тролейбусната мрежа предвижда Община Враца. Администрацията е направила проучване и е изготвила план за реализация, като предстои кандидатстване за финансиране на проекта. Целта е да се повиши качеството на транспортните услуги, изпълнявани от градския транспорт и да се създадат условия за по-голяма мобилност на населението и гостите на гр.Враца. Друг плюс е, че ще бъдат използвани екологично чисти транспортни средства и ще се намалят вредните емисии от отработени газове на конвенционалния градски транспорт.
В проекта е предвидено етапност на изпълнението на разширението на тролейбусните трасета.
І-ви етап - от кв."Дъбника" по ул."Славянска" - ул."Стоян Даскалов" - ул."Христо Ботев" -ул."Мито Орозов" до ул."Стоян Заимов".
С оглед подобряване на транспортното обслужване на населението на отделните квартали и райони на гр. Враца се предвижда изграждане на нова маршрутна линия в ж.к. „Дъбника" от ул. „Славянска" продължение на съществуващата ТБ линия по ул. „Стоян Ц. Даскалов" по бул. „Христо Ботев", по ул. „Мито Орозов" до ул. „Стоян Заимов" и включване в съществуващата маршрутна линия. Общата дължина на трасето през този етап е 2400 м, като контактната мрежа е разделена на три участъка.
II-ри етап - Нова тролейбусна линия от ул."Хр.Ботев" и ул."Петроплавловска" по "Крайречен булевард" - ул."Н.Симов" - ул."Поп Сава Катрафилов" - ул."2 юни" до ул."Ком" (обозначен със зелен цвят на чертежа)
През този етап се предвижда продължение на тролейбусна линия по ул. „Крайречен булевард" от кръстовище бул. „Христо Ботев" и бул. „Мито Орозов" и по ул. „Н. Симов - Куруто" по ул. „Поп Сава - Катрафилов" по бул. „2 юни" до ул. „Ком" и включване в съществуващия маршрут. Общата дължина на трасето е 1950 м, като контактната мрежа се разделя на два участъка. Единият участък № 4 е с дължина 1501 м, а останалата 450 м се предава към трети участък на І етап.
III-ти етап - Новa тролейбусна линия от бл.52, кв.72, по ул."Васил Кънчев", покрай ЖП гара и Автогара, до съществуващ маршрут (к-ще "Н.Войводов"-"Демокрация").
( обозначен със светлосин цвят на чертежа)
През този етап се предвижда изграждане на тролейбусна контактна мрежа по трасето: продължението на съществуващия маршрут по ул. „Екзарх Йосиф", десен завой по ул. „Васил Кънчов", по ул. „Есперанто" се включва в съществуващия маршрут по ул. „Мито Орозов", а излизането от съществуващата
мрежа става чрез ляв завой по ул. „Цар Асен" - ул. „Алеко Константинов" и десен завой по ул. „Васил Кънчов" и се връща обратно. Единичната дължина на маршрута е 1008 м. Характерно за този участък е, че по-голямата част от маршрута около 630 м. е еднопосочно и няма техническа възможност на някои места да се осъществят напречни електрически уравнителни връзки.