Приключи младежката кампания "Месец на равнопоставеността" организирана от Българския фонд за жените. С посланието на инициативата "По-добре заедно" младите хора заявиха своето желание да работят за постигането на реална равнопоставеност и изкореняване на всяка форма на дискриминация. За целта в няколко големи града на България, сред които и Монтана, бяха изградени "Младежки клубове по равнопоставеност".
В рамките на тазгодишната кампания участниците в клубовете посредством спортни и екологични мероприятия, дискусии, форум - театри, и различни видове изкуство, поставиха пред местните общности неравнопоставеността като значим социален проблем. Момичетата и момчетата от клубовете показаха, че са готови да се изправят пред стереотипните нагласи и с общи усилия да работят, за да ги преодолеят.
По време на кампанията Български фонд за жените съвместно с 10 партньорски неправителствени организации проведе изследване „Бариери пред равнопоставеността", което проследява нагласите сред младежите на възраст 14 - 18 г. към дискриминацията. Интервюирани са 924 души, от които 459 момичета и 428 момчета, подбрани на основата на квотен принцип по пол и възраст.
Едва 48 % от анкетираните младежи споделят твърдението, че всички хора са равни независимо от техният пол, възраст, религия или етническа принадлежност. Сред младите хора преобладава нагласата, че така конструираната социална действителност не може да гарантира на всички хора равните възможности.
Повече от половината (52,6 %) анкетирани момчета смятат, че между мъжете и жените съществува неравнопоставеност. Докато 62.1 % от момичетата са на мнение, че не съществува равнопоставеност между половете.
Момчетата и момичета са единодушни за съществуването на осезаема неравнопоставеност между българи и роми (над 82 % от участниците в проучването са посочили, че между българи и роми има неравнопоставеност).
Традиционните обществени и семейни роли на мъжа и жената се поддържат в по-голяма степен от момчетата, докато момичетата са по-склонни да възприемат ролята на жената извън общоприетия модел.