С 21 са намалени паралелките за прием след 7 клас в професионалните гимназии и профилирани училища във Великотърновска област, стана ясно след заседание на Областната комисия по заетост. Оптимизацията на държавния план-прием се наложи заради опасенията на експертите от Министерството на образованието, науката и младежта, че заради намаления брой ученици, които се разпределят в заявените паралелки от училищата след 7 клас, ще се получи дефицит на деца за професионалните гимназии след 8 клас за учебната 2012/2013 г.
Според първоначалната идея на Регионалния ниспекторат по образованието училищата в областта трябваше да приемат ученици в 68 паралелки, след повторната корекция те са вече 47 - 21 професионални и 26 профилирани. Тази година седми клас ще завършат 1886 деца и те са със 188 по-малко от миналата година.
Експертите в министерството са приели да бъдат запазени новите специалности, които училищата в областта са заявили. Те са седем и са за шест професионални гимназии.
Професионалната гимназия по строителство, архитектура и геодезия „А.Попов" във Велико Търново иска да направи паралелка „Недвижими имоти" в професията „Брокер". Професионалната гимназия по лека промишленост „Атанас Буров" в Горна Оряховица се бори за „Икономика и мениджмънт". Професионалната гимназия по електроника и електротехника „Ломоносов" в железничарския град ще се опита отново да събере ученици за специалността „Възобновяеми енергийни източници".
Професионалната гимназия по аграрни техлоногии „Цанко Церковски" в Павликени иска две нови специалности - „Икономика и мениджмънд" и „Екология и опазване на околната среда". Държавната търговска гимназия и Професионалната гимназия по лека промишленост и строителство в Свищов ще приемат съответно в „Електронна търговия" и „Конструиране и моделиране на облеклото".
964 осмокласници в цялата област ще завършат през лятото. Паралелките за тях са 43 и те са били приети без забележки от Министерството на образованието и науката.
Предстои до дни да се проведе среща и с директорите на всички училища с експертите от образователния инспекторат, на която да бъде представен вариантът на министерството. Директорите остават автономни да решават заедно с педагогическите съвети какви профили или професии ще развиват в учебното заведение.