Проблемите на пътя Русе- Велико Търново бяха обсъдени на заседание на Комисията по безопасността на движението в МВР. Областният управител на В. Търново инж. Георги Рачев и колегата му от Русе Венцислав Калчев запознаха участниците на Държавно-обществената консултативна комисия с проблемите на трафика и поискаха спешни мерки за обезопасяване на пътя. За пръв път от създаването на Комисията по безопасност на нейно заседание се допускат областни управители. На срещата, ръководена от заместник-министъра на вътрешните работи Йордан Грамов, бяха взети решения с поставени крайни срокове.
До февруари екипи на Пътна полиция, Националния институт по криминалистика и криминология в МВР и представители на Агенция „Пътна инфраструктура” трябва да подготвят подробен анализ на ПТП-тата за последните три години по пътя Русе – Велико Търново по вид на катастрофите и причините за тях. До средата на април 2014 година АПИ трябва да направи изследване на безопасността на инфраструктурата (настилка, банкети, знаково стопанство), да определи мерки за обезопасяването им и да изготви проект за изпълнение на мерките.
Една от възможностите за финансиране на мерките за ограничаване на ПТП е Фондът за безопасност на движението, в който се събират средства от глоби и санкции, стана ясно на заседанието. Членовете на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата бяха категорични, че подкрепят изграждането на скоростен път или магистрала между Русе и Велико Търново.
Междувременно близо 20 нови знака с обща площ над 65 квадратни метра бяха поставени на така наречените „Присовски завои” край Велико Търново. Инж. Рачев и директорът на Областното пътно управление инж. Георги Филипов отново провериха на място свършеното до момента, след като в началото на седмицата инспектираха новоизградената мантинела, върху която вече са монтирани и светлоотразителни знаци от типа „лястовица”. Новите табла са с най-висока степен на светлоотразяване, което дава възможност за по-добра видимост на знаците през нощта.
Спешните мерки за обезопасяване на трасето ще продължат в началото на следващата година, когато при подходящи атмосферни условия ще бъде поставена „шумящата маркировка”. В края на януари се очаква да започне и просветляването на пътя от двете страни. С писмо до председателя на АПИ и по настояване на инж. Георги Рачев ще бъде поискано разрешение за частично нарязване на асфалта по опасния участък, което ще намали скоростта на водачите и ще повиши вниманието им. Общата стойност на проекта, който се финансира от АПИ е на стойност 120 000 лв. и стартира след проведеното съвместно заседание на Комисиите по безопасност на движението в област Велико Търново и област Русе, което се състоя в края на ноември.