Председателят на ПГ на ГЕРБ и зам.-председател на партията Цветан Цветанов е на посещение във Велико Търново, където коментира пред журналисти актуални политически въпроси.
КАТ предупреждава за възможни затруднения при регистрация на коли - колко се чака?
Той припомни, че според правилата, които бяха приети през 2011 година, се дава възможност 50% от глобите, които се събират, да остават във Фонда за пътна безопасност, а другата част отиват в републиканския бюджет.
„В този Фонд в момента има около 60 млн. лева, които ще бъдат разпределени по сега действащата нормативна уредба.
Какво да правим, ако ни откраднат регистрационната табела на колата?
В момента обсъждаме вариант една част от средствата, които отиват във Фонда, да се пренасочват към общините за камери, които се намират в урбанизираната зона. Тоест идеята е част от средствата, събрани от нарушителите на Закона за движение по пътищата, да се влагат в купуване на нови камери, които да се поставят в урбанизираните зони в страната“, каза Цветанов и поясни, че това е една от промените, които се предлага да бъдат включени в новия Закон за движение по пътищата, който ще влезе в сила от следващата година.
По думите му това е важно, защото кметовете имат своята политика за сигурността, за намаляване на жертвите и тежките ПТП и когато имат възможност да разполагат с този ресурс, да инвестират и да поставят нови камери там, където има необходимост, нещата ще се подобрят. Цветанов и подчерта, че местната власт е най-добре запозната с ежедневните оплаквания и най-критичните участъци в населените места, което ще спомогне допълнително.
Цветанов отбеляза и, че се очаква внасянето на още една законодателна промяна, която да касае осигуряването на макар и минимални средства за кметовете на малки населени места, за да се избегне проблемът с непропорционалното разпределение на общинските бюджети.
Ще купуват камери за контрол на скоростта с пари от глоби?
„По този начин, когато всеки управник разполага с определена сума и ще може да си върши работата много по-ефикасно“, допълни зам.-председателят на ГЕРБ. По думите му основният проблем и недостатък в управлението на малките населени места е, че те не разполагат с никакви финансови средства.
„И когато общинският кмет е неорганизиран или с лично отношение към малките населени места, избрани кметове от други политически сили започват да не осигуряват никакъв бюджет, което означава, че тези кметове не могат да си изпълнят дори най-елементарните функции, които са им вменени по закон.
Ето какво чака шофьорите с промените в Закона за движение по пътищата
Затова ние правим всичко възможно да обсъдим вариант на някакъв минимален финансов ресурс, който да е задължение на общините и при гледането на бюджетите да се осигурява съответната сума. Това ще се определя според бюджетите, които се дават от държавата като субсидия.
От там ще търсим възможност да залегне в държавния бюджет, за да може да бъдат задължени местните власти да осигурят този минимален финансов ресурс. Ще има формула, съставена от Министерство на финансите, за да има обективност. Тоест общината ще е задължена да осигури тези минимални средства, за да може малките населени места да могат да осигурят минималната издръжка и развитието си", обясни Цветанов.
Разделят правилата за движение по пътищата в три отделни закона
Народният представител отбеляза и, че по време на приемната му е срещнал с председателят на Сдружението на кметовете на кметства и кметски наместници на населени места в област Велико Търново Христо Христов, който е и кмет на търновското село Ново село.
Той е настоявал за промяната в чл. 16, т. 1 от Закона за административно териториалното устройство, в който прагът за образуване на кметство от “350 жители по постоянен адрес” да стане отново “100 жители по постоянен адрес”. Цветанов поясни, че към този момент не се разглежда възможността за отваряне на Изборния кодекс за промени за избора за населени места.
НПО настоява: Правителството спешно да се заеме с пътната безопасност
„Смятаме, че прагът, който в момента е описан в Изборния кодекс, напълно отговаря на това, което трябва да се прави за максимална оптимизация на работата. Убеден съм, че има разбиране в тази насока. Разбира се, има и подписки, които се правят от кметове на населените места, за да може прагът от 350 жители да бъде намален на 100“, допълни Цветанов.
КАТ предупреждава за възможни затруднения при регистрация на коли - колко се чака?
Той припомни, че според правилата, които бяха приети през 2011 година, се дава възможност 50% от глобите, които се събират, да остават във Фонда за пътна безопасност, а другата част отиват в републиканския бюджет.
„В този Фонд в момента има около 60 млн. лева, които ще бъдат разпределени по сега действащата нормативна уредба.
Какво да правим, ако ни откраднат регистрационната табела на колата?
В момента обсъждаме вариант една част от средствата, които отиват във Фонда, да се пренасочват към общините за камери, които се намират в урбанизираната зона. Тоест идеята е част от средствата, събрани от нарушителите на Закона за движение по пътищата, да се влагат в купуване на нови камери, които да се поставят в урбанизираните зони в страната“, каза Цветанов и поясни, че това е една от промените, които се предлага да бъдат включени в новия Закон за движение по пътищата, който ще влезе в сила от следващата година.
По думите му това е важно, защото кметовете имат своята политика за сигурността, за намаляване на жертвите и тежките ПТП и когато имат възможност да разполагат с този ресурс, да инвестират и да поставят нови камери там, където има необходимост, нещата ще се подобрят. Цветанов и подчерта, че местната власт е най-добре запозната с ежедневните оплаквания и най-критичните участъци в населените места, което ще спомогне допълнително.
Цветанов отбеляза и, че се очаква внасянето на още една законодателна промяна, която да касае осигуряването на макар и минимални средства за кметовете на малки населени места, за да се избегне проблемът с непропорционалното разпределение на общинските бюджети.
Ще купуват камери за контрол на скоростта с пари от глоби?
„По този начин, когато всеки управник разполага с определена сума и ще може да си върши работата много по-ефикасно“, допълни зам.-председателят на ГЕРБ. По думите му основният проблем и недостатък в управлението на малките населени места е, че те не разполагат с никакви финансови средства.
„И когато общинският кмет е неорганизиран или с лично отношение към малките населени места, избрани кметове от други политически сили започват да не осигуряват никакъв бюджет, което означава, че тези кметове не могат да си изпълнят дори най-елементарните функции, които са им вменени по закон.
Ето какво чака шофьорите с промените в Закона за движение по пътищата
Затова ние правим всичко възможно да обсъдим вариант на някакъв минимален финансов ресурс, който да е задължение на общините и при гледането на бюджетите да се осигурява съответната сума. Това ще се определя според бюджетите, които се дават от държавата като субсидия.
От там ще търсим възможност да залегне в държавния бюджет, за да може да бъдат задължени местните власти да осигурят този минимален финансов ресурс. Ще има формула, съставена от Министерство на финансите, за да има обективност. Тоест общината ще е задължена да осигури тези минимални средства, за да може малките населени места да могат да осигурят минималната издръжка и развитието си", обясни Цветанов.
Разделят правилата за движение по пътищата в три отделни закона
Народният представител отбеляза и, че по време на приемната му е срещнал с председателят на Сдружението на кметовете на кметства и кметски наместници на населени места в област Велико Търново Христо Христов, който е и кмет на търновското село Ново село.
Той е настоявал за промяната в чл. 16, т. 1 от Закона за административно териториалното устройство, в който прагът за образуване на кметство от “350 жители по постоянен адрес” да стане отново “100 жители по постоянен адрес”. Цветанов поясни, че към този момент не се разглежда възможността за отваряне на Изборния кодекс за промени за избора за населени места.
НПО настоява: Правителството спешно да се заеме с пътната безопасност
„Смятаме, че прагът, който в момента е описан в Изборния кодекс, напълно отговаря на това, което трябва да се прави за максимална оптимизация на работата. Убеден съм, че има разбиране в тази насока. Разбира се, има и подписки, които се правят от кметове на населените места, за да може прагът от 350 жители да бъде намален на 100“, допълни Цветанов.