Съюзът на българските автомобилисти (СБА) одобрява идеята досегашният Закон за движение по пътищата да се раздели на три нови закона. Това потвърди председателят на СБА инж. Емил Панчев по време на дискусия за трите проектозакона.
От Съюза все пак уточняват, че има какво да се подобри в разписаните сега текстове. Проблем според него например е това, че и в новите текстове никой не носи отговорност за лошите пътища. От организацията са готови да внесат предложения в работната група, която пише новите правила за пътна безопасност.
Какво очаква шофьорите с промените в Закона за движение по пътищата?
Новите проектозакони за Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на МПС и Закон за пътните превозни средства са качени на сайтовете на МВР и транспортното министерство. В тях се предвижда системните нарушители да остават без книжка за три сериозни провинения; по-високи глоби за преминаване на червено и отнемане предимството на пешеходец; дистанция между МПС-ата; зони за успокоено шофиране.
Организация настоява за Закон за движението по пътищата с напълно нова концепция
Дискусия по темата преди дни събра на една маса министърът на вътрешните работи Валентин Радев, председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов, депутати, представители на няколко министерства, асоциации, граждански сдружения и др. Те обаче се разделиха в мнението си доколко предложените три нови закона ще решат проблема с катастрофите и многото жертви у нас.
Министър Радев сам призна, че дори след завишаването на глобите, което беше прието миналата година, ефект няма.
Ще се явяваме на нов шофьорски изпит след три нарушения на пътя?
Според експерти едно от добрите решения е купуването на нова техника за контрол на скоростта. Цветан Цветанов посочи, че във Фонда за безопасност на движението вече са събрани 60 млн. лева, които трябвало да бъдат инвестирани в нови камери и подобряване на пътната инфраструктура, както и за обучение в училищата. "Защо да не приложим модела на западните страни, където на една отсечка като София-Пловдив имат поне три камери, които отчитат как се изменя поведението на водача през целия път", предложи той.
Автошколи взимат пари за 31 часа обучение, кандидатите карат едва 10
Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков посочи, че КАТ води сбъркана статистика. По думите му не може в 95% от случаите вина за катастрофите да носят водачите, докато в другите страни този процент да е около 60. Това означава, че у нас не се признават като причина за злополуките например лошите пътища.
Негативни коментари имаше и по отношение на това, че не се предлагат мерки за качествено обучение на водачите - нещо, което се коментира от години.
От Съюза все пак уточняват, че има какво да се подобри в разписаните сега текстове. Проблем според него например е това, че и в новите текстове никой не носи отговорност за лошите пътища. От организацията са готови да внесат предложения в работната група, която пише новите правила за пътна безопасност.
Какво очаква шофьорите с промените в Закона за движение по пътищата?
БГНЕС, архив
Новите проектозакони за Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на МПС и Закон за пътните превозни средства са качени на сайтовете на МВР и транспортното министерство. В тях се предвижда системните нарушители да остават без книжка за три сериозни провинения; по-високи глоби за преминаване на червено и отнемане предимството на пешеходец; дистанция между МПС-ата; зони за успокоено шофиране.
Организация настоява за Закон за движението по пътищата с напълно нова концепция
Дискусия по темата преди дни събра на една маса министърът на вътрешните работи Валентин Радев, председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов, депутати, представители на няколко министерства, асоциации, граждански сдружения и др. Те обаче се разделиха в мнението си доколко предложените три нови закона ще решат проблема с катастрофите и многото жертви у нас.
БГНЕС, архив
Министър Радев сам призна, че дори след завишаването на глобите, което беше прието миналата година, ефект няма.
Ще се явяваме на нов шофьорски изпит след три нарушения на пътя?
Според експерти едно от добрите решения е купуването на нова техника за контрол на скоростта. Цветан Цветанов посочи, че във Фонда за безопасност на движението вече са събрани 60 млн. лева, които трябвало да бъдат инвестирани в нови камери и подобряване на пътната инфраструктура, както и за обучение в училищата. "Защо да не приложим модела на западните страни, където на една отсечка като София-Пловдив имат поне три камери, които отчитат как се изменя поведението на водача през целия път", предложи той.
Автошколи взимат пари за 31 часа обучение, кандидатите карат едва 10
БГНЕС, архив
Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков посочи, че КАТ води сбъркана статистика. По думите му не може в 95% от случаите вина за катастрофите да носят водачите, докато в другите страни този процент да е около 60. Това означава, че у нас не се признават като причина за злополуките например лошите пътища.
Негативни коментари имаше и по отношение на това, че не се предлагат мерки за качествено обучение на водачите - нещо, което се коментира от години.