Всеки автомобил да има техническо досие, нов шофьорски изпит при три поредни нарушения на пътя и по-високи глоби. Това са само част от промените, записани в три проектозакона. Кои от тях ще засегнат най-много шофьорите?
Само за 10 часа полицаи засякоха над 4500 нарушители с превишена скорост
Според предлаганите промени, седем са тежките нарушения, при които ще се отнема шофьорската книжка. Сред тях - употреба на алкохол, организиране на гонки, както и шофиране в аварийната лента или в насрещното платно. Наказанията ще бъдат различни, според нарушенията. А при повторно такова, ще стават и все по-сурови, съобщава NOVA.
Полицията изготви нова пътна карта с най-опасните пътищата в България
Глобите за превишена скорост и алкохол не се предвижда да се променят, като най-високата остава тази за участие или организиране на гонки - 3000 лв. Увеличават се обаче глобите за преминаване на червен светофар и неправилно паркиране. В първия случай санкцията става 150 лева, а при паркирането - 100 лева.
НПО настоява: Правителството спешно да се заеме с пътната безопасност
При три тежки нарушения в рамките на две години, шофьорът ще трябва да се явява отново на изпит за книжка. Друго предложение е всеки автомобил да има досие, където се записва цялата информация за техническото състояние, претърпените катастрофи, километража и направените ремонти. Идея, която подкрепят и от Института по пътна безопасност. Особено, когато става въпрос за стари автомобили.
Финансовият министър: Ние се превърнахме в гробницата на Европа за стари коли
Над 80% от автомобилите втора ръка у нас били катастрофирали, а след козметичен ремонт, родните търговци ги пускали на пазара, твърдят от Института. От Асоциацията на вносителите са категорични, че автомобилите им били в безупречно състояние, а всяка кола минавала през оторизиран сервиз. Не така обаче, било в сивия сектор, който държи почти половината пазар, уточняват те.
Българите карат най-старите коли в Европа
От Института по пътна безопасност предлагат нов държавен орган да контролира състоянието на старите коли. Прегледа в оторизиран сервиз да бъде задължителен, предоставянето на 6-месечна гаранция и възможност за връщане на автомобила до седмица - също. Практика отдавна позната в Европа.
Само за 10 часа полицаи засякоха над 4500 нарушители с превишена скорост
Според предлаганите промени, седем са тежките нарушения, при които ще се отнема шофьорската книжка. Сред тях - употреба на алкохол, организиране на гонки, както и шофиране в аварийната лента или в насрещното платно. Наказанията ще бъдат различни, според нарушенията. А при повторно такова, ще стават и все по-сурови, съобщава NOVA.
Полицията изготви нова пътна карта с най-опасните пътищата в България
Глобите за превишена скорост и алкохол не се предвижда да се променят, като най-високата остава тази за участие или организиране на гонки - 3000 лв. Увеличават се обаче глобите за преминаване на червен светофар и неправилно паркиране. В първия случай санкцията става 150 лева, а при паркирането - 100 лева.
НПО настоява: Правителството спешно да се заеме с пътната безопасност
При три тежки нарушения в рамките на две години, шофьорът ще трябва да се явява отново на изпит за книжка. Друго предложение е всеки автомобил да има досие, където се записва цялата информация за техническото състояние, претърпените катастрофи, километража и направените ремонти. Идея, която подкрепят и от Института по пътна безопасност. Особено, когато става въпрос за стари автомобили.
Финансовият министър: Ние се превърнахме в гробницата на Европа за стари коли
Над 80% от автомобилите втора ръка у нас били катастрофирали, а след козметичен ремонт, родните търговци ги пускали на пазара, твърдят от Института. От Асоциацията на вносителите са категорични, че автомобилите им били в безупречно състояние, а всяка кола минавала през оторизиран сервиз. Не така обаче, било в сивия сектор, който държи почти половината пазар, уточняват те.
Българите карат най-старите коли в Европа
От Института по пътна безопасност предлагат нов държавен орган да контролира състоянието на старите коли. Прегледа в оторизиран сервиз да бъде задължителен, предоставянето на 6-месечна гаранция и възможност за връщане на автомобила до седмица - също. Практика отдавна позната в Европа.