12,6 млн. лева е проектобюджет-2015 на Община Павликени
12,6 млн. лева е проектобюджет-2015 на Община Павликени / DarikNews.bg
12,6 млн. лева е проектобюджетът на Община Павликени за 2015 г.
76620
12,6 млн. лева е проектобюджетът на Община Павликени за 2015 г.
  • 12,6 млн. лева е проектобюджетът на Община Павликени за 2015 г.

12 669 220 лв. е рамката на проектобюджета на Община Павликени за 2015 г. Няма да се увеличават размерите на местните данъци и таксата за битови отпадъци, те ще запазят нивата си от настоящата година, съобщи кметът инж. Емануил Манолов по време на публичното обсъждане на финансовите параметри вчера.

Ден по-рано бяха публикувани натуралните показатели за прилагане на стандартите в делегираните от държавата дейности и проект на Закона за държавния бюджет на Република България. От тях стана известно, че бюджетните взаимоотношения с централния бюджет са завишени с 3,73% - до 8 575 500 лв., в това число за делегираните от държавата дейности увеличението е 4,13% (до 6 383 200лв.). Целевата субсидия за капиталови разходи е увеличена с 7,8% до 569 800лв., а субсидията за зимно поддържане – с 22,4% (до 81 200лв.)

Завишени са субсидиите за делегираните дейности в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи и културата. Община Павликени получава с 5100лв. по-малка субсидия за общинската администрация. „Планираме балансиран бюджет, който едновременно се грижи за хората и помага за благоустрояването на Павликени. Съумяхме до рамките на възможното да отделим средства за всяка от стратегическите ни цели и политики“, обясни инж.Манолов. 2015г. ще бъде година за подготовка за новия програмен период от еврофондовете, каза кметът.

Данъчните приходи са планирани на стойност 1 433 000 лв., а неданъчните - 2 652 000 лв., заеми - 686 380 лв. и трансфери - 826 380 лв., с които основно ще се финансират разходите по изграждане на градската пречиствателна станция за отпадни води на Павликени. За да стане възможно това, Община Павликени залага и получаването на дългосрочен заем от фонд ФЛАГ на същата стойност. Операции с финансови активи и пасиви на стойност 224 575 лв. са предвидени още в приходната част.

1 433 000 лв. са заложените приходи от местни данъци. От данък върху недвижимите имоти се очакват 450 000 лв., от данък превозни средства - 540 000 лв. и от данък придобиване на имущество - 400 000 лв. Неданъчните приходи ще бъдат в размер на 2 652 000 лв. Приходите от общинска собственост са заложени на 600 000 лв. От общински такси местната хазна очаква да събере 1 535 000 лв.

„Община Павликени ще продължи всяка от социалните програми, които започна в изминалите години, каза инж.Манолов. Наблюдавахме интереса към програма „Ин витро“ и към програмите за местните и гражданските инициативи. Те са успешни и дават резултат, затова сме заложили средства за тях и през новата година“.

В разходната част най-много средства са заложени в „Образование“ – 4,5млн.лв., в „Общи държавни служби“ – 2,1 млн.лв., в „Благоустрояване“ – 1,9 млн.лв., в „Социални грижи“ – 1,4 млн.лв. За „Икономически дейности“ са предвидени почти 650 000 лв., за здравеопазване – над 560 000 лв. и за отбрана и сигурност – почти 200 000 лв. Планираният резерв през следващата година е 210 000 лв. Капиталовата програма ще е на стойност 38 974 991 лв.

И през следващата година основен източник на средства за капиталовата програма на Общината ще са европейските фондове. Очакваните вложения от собствени бюджетни средства и целева субсидия за капиталови разходи са в размер на 1 754 915 лв., а от европейски фондове – 37 220 076 лв. „Включихме обекти в списъка, които имат приоритетно значение както за общината, така и за всяко населено място“, каза градоначалникът. Той подчерта, че в началото на годината усилено ще се работи върху техническите документи, чрез които Общината да има готовност да внесе нови проекти при отварянето на оперативните програми.

На общественото обсъждане присъстваха кметове на кметства, общински съветници, медии, експерти от общинска администрация, директори на учебни заведения и др. Гражданите не проявиха особен интерес към темата.

Чуйте повече от кмета инж. Манолов в звуковия файл.