Страната ни има проблем с контрола върху малките яхти, които стават все повече. Броят им на глава от населението стана твърде много. “Ако сега отидете в Несебър, ще видите повече яхти, отколкото в Хамбург”, заяви още проф.Янков. Авторитетният български юрист взе участие във Втората международна черноморска конференция по морско търсене и спасяване.
Корабите, които плават в Черно море, са много стари, а екипажите им не са достатъчно компетентни. Много е спаднало и качеството на морското корабоплаване и риболова в държавите от бившата Източна Европа, заяви още професорът. Според неговите наблюдения, повечето от плавателните съдове са стари, а екипажите са съставени основно от българи и украинци.
Годишно в Черно море загиват 350 човека, а аварийните разливи достигат сумарно до 20 000 тона, разкри кап. Никифор Герчев, шеф на доброволческата организация за морско спасяване “БУЛСАР”. Ако не почерпим от опита на Европа, оставаме в зоната на Титаник, коментира ситуацията кап.Герчев.
Втората международна черноморска конференция по морско търсене и спасяване продължава и утре. Нейни инициатори са “БУЛСАР” и Варненския свободен университет “Черноризец Храбър”.
На днешното откриване на форума бяха връчени няколко награди. Най-голямата връчи единственият оцелял от потъналия в Азовско море кораб “Ванеса”. Механикът Николай Димитров отличи екипажа на спасителите си – украинския влекач “Меркурий”. Награден бе и полският екипаж на яхтата “Мираж”, която спаси двамата украински моряци от кораба “Толстой”, потънал в края на септември край нос Емине.