В изграждането на новите терминали ще бъдат вложени 65 млн евро, като терминалът на бургаското летище ще струва 36 милиона и ще бъде малко по-голям по площ от този във Варна, заради по-големия трафик на туристи към Южното Черноморие. Новият терминал в Бургас ще разполага с 36 чекинг гишета, а този във Варна – с 24, посочи Карл Май.
Вече е готов концептуалният дизайн на сградите. До края на този месец ще бъде обявен и търгът за избор на проектантски екип. Строителството на новите сгради ще започне в средата на следващата година, като се предвижда да приключи преди началото на туристическия сезон през 2011 г. За целта на двата аеропорта ще бъдат съборени над 100 ненужни сгради.
Предстои рехабилитация и на пистите на двете морски летища, както и на рульошките към тях. През следващата година ще бъдат закупени и 3 нови противопожарни автомобила.
В подобрения на двете морски летища през първите 6 месеца на тази година “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” са вложили над 12 милиона лева. 8,5 милиона са инвестирани в подмяна на старото оборудване на ел.захранването. За рехабилитация на ГСМ стопанствата са вложени 2,5 млн лева. С един милион са направени подобрения в стария терминал 1 на летище Варна, а с други 800 хиляди – на паркинга пред по-новия терминал 3 и пътят към него.
Новият пасажерски терминал с номер 2 във Варна ще бъде изграден между стария 1 и новия 3, като идеята е до 2020 година терминал 2 да поеме целия пасажерски трафик на аеропорта, разкри шефът на варненската аерогара Димитър Костадинов.
Над 1,1 млн пътници са преминали през летище Варна от началото на годината. Сред чуждестранните пасажери най-многобройни са пристигналите от Русия, следвани от германци и британци. Като цяло обаче трафикът обаче е с 3 процента по-слаб в сравнение със същия период на миналата година, въпреки че броят на обслужените самолети е с 6 на сто повече, съобщи още Костадинов.