/ ariknews.bg
Синята зона очакваме в края на април
Младен Иванов пред Дарик Варна
95881
Младен Иванов пред Дарик Варна
  • Младен Иванов пред Дарик Варна
По улиците на Варна има над 1000 изоставени автомобили, като вече за половината от тях са съставени констативни протоколи. Разчистването обаче ще отнеме около година, тъй като има тежка процедура, заяви в предаването „Зала Пленарна” по Дарик директорът на общинското дружество „Паркинги и синя зона” Младен Иванов.
 
Преди да бъде репратрирана една кола, която е извън движение, на собственика се изпраща уведомително писмо. Ако той не декларира какво ще прави с автомобила, на стъклото се поставя стикер, че возилото се бъде вдигнато до 14 дни. След това то се закарва на паркинг под Аспарухов мост и ако не бъде потърсено в срок от 3 месеца, се предава за разкомплетоване.

Лепенето на стикери е дало добър ефект и от 110 автомобила собствениците на над 80 сами са ги преместили, коментира Иванов
 
Синята зона във Варна се очаква да бъде въведена в края на април. В момента се проектират местата, а до месец ще приключи обществената поръчка за плащанията чрез смс-и. След това ще се пристъпи към разчертаване и поставяне на знаци.
 
Младен Иванов се надява да бъдат ремонтирани част от централните улици, които ще попаднат в първия обхват на синята зона. Това е районът между булевардите „Христо Ботев”, „Мария Луиза”, „Осми приморски полк”, Цар освободител”, „Приморски” и „Девня”.
 
Живущите в центъра на Варна ще плащат по 5 лева на месец, а абонаментът за юридически лица ще е 150 лева.
 
Максималният престой в синята зона ще е до 3 часа, след чието изтичане на колите ще бъдат поставяни скоби. Глобата за тях ще е 20 лева.
 
Плащането в брой ще се извършва в избрани търговски обекти. Поради тази причина броят на служителите, които ще отговарят за синята зона, ще бъде по-малък в сравнение с други градове. Техните функции ще бъдат единствено контролни.
 
За обслужването на синята зона ще бъде обявена обществена поръчка за 18 електро автомобила и нови три „паяка”. Сега общинското дружество разполага само с два специализирани коли за репатриране, като една от тях обикновено е на ремонт.   
 
Неправилното паркиране трудно може да бъде регулирано с „паяци”, смята Иванов. През миналата година броят на вдигнатите автомобили е бил 4500.
 
Няма инструкции да се вдигат приоритетно коли с регистрации от други градове. Ако има 10 нарушители на една улица, репатрира се най-пречещият, без да се гледа регистрацията или цената на колата”, коментира Младен Иванов.
 
Зоните за кратковременно паркиране във Варна през 2017 г. са донесли приходис 22 000 лева повече от предходната, а платените паркинги - над 1 млн. лв. Общо. След въвеждането на първите два етапа на синята зона се очаква постъпленията да скочат до 6 млн. лв. през 2019 г. 

Целият разговор с Младен Иванов е в прикаченото аудио.