Ще се продължи политиката за изграждането на карго летище в Стара Загора. Това ще донесе много работни места, коментира старозагорският депутат от Коалиция за България Георги Гьоков.
Идеята за карго летище се появи при управлението на ГЕРБ и беше един от приоритетите за развитието на региона в предизборната програма на Лиляна Павлова.
Местоположението на летището, водните ресурси, електрозахранването, газоснабдяването, телекомуникационните връзки са повече от добри за реализирането на един толкова мащабен проект.
Полосата на летището е дълга 2 550 м., прилежащите територии са около 6 000 дка, близостта до железопътна и магистрална инфраструктура е на отстояние от 5 км., което го прави изключително привлекателно за инвестиции в модерно карго летище.
Според анализ на Центъра за икономически изследвания в България бъдеща инвестиция в летище „Стара Загора" ще даде възможност да се посрещне новия въздушен трафик, особено между Азия и ЕС. Отличната локация позволява придвижване 3 часа със самолет и 24 часа с камион до всички дестинации на Европа, добри климатични условия, бързи митнически услуги, ниски данъци и най-ниски разходи за труд за квалифицирана работна ръка в ЕС. Данните сочат, че въздушният товаропоток до и от ЕС ще нарасне с 5.8 млн. тона, 78 % от които ще идват от Азия.
Превръщането на летище Стара Загора в международен транзитен хъб ще има капацитет на товари от 150 000 до 250 000 тона, 2 писти, обслужващи Боинг 747 и Еърбъс 380.