Абонати на EVN в Пазарджишко остават без ток заради ремонти
Абонати на EVN в Пазарджишко остават без ток заради ремонти / Dariknews.bg, архив
EVN България продължава подобряване на дейностите по отчитането на електроенергията за битовите и малките стопански клиенти. Целта е процесът по отчитане да бъде максимално ефективен като се подобри организацията, разпределението на маршрутите за отчет при извършване на физически обходи и др.
 
Проектът обхваща цялостно или частично някои малки населени места – села, махали  и малки градове в Югоизточна България без големи областни и градски центрове. В тази връзка за клиентите от включените в проекта населени места, еднократно от месец май 2017 г. ще бъде въведен нов график за отчитане на електрическата енергия и съответно нов срок за плащане. Така само през май 2017 г. тези клиенти ще имат различна продължителност на отчетния период – по-дълъг или по-кратък и ще преминат в друг срок за плащане от вече установените месечни срокове. Новият график на отчитане, както и срок за плащане остават в сила занапред и през следващите месеци.
 
В област Стара Загора промяната обхваща цялостно 53 малки населени места  и частично 30 малки населени места. Спецификата на промяната налага част от засегнатите клиенти еднократно само през месец май 2017 г. да получат 2 фактури, а други клиенти – да получат фактурата си с консумираната електрическа енергия  през май 2017 г. в началото на юни 2017 г. Останалите засегнати клиенти ще получат еднократно фактура през май 2017 г. Всяка от фактурите, както и досега, ще бъде на база реален отчет за реално консумирана електроенергия. Общият брой фактури за годината също се запазва и остава 12.
 
Избраният период за преструктуриране е с най-ниска консумация и размер на фактури през годината, така че да се минимизират неудобствата за клиентите. Голямата част от клиентите, включени в промяната,  са с минимална средномесечна консумация на електроенергия. Процесът на изключване поради просрочие ще бъде организиран по начин, който да не доведе до неудобства за клиентите по време на промяната.