Столичани ще продължат да пътуват с хартиения билет от 1.60 лв. най-малко две години. Причината е, че местната власт удължава времето за изграждане на дълго чаканата електронна система за таксуване от 18 месеца на две години. Директорът на Центъра за градска мобилност Христиан Петров посочи, че тепърва ще се прави обществена поръчка за избор на изпълнител. По всяка вероятност чуждестранна фирма ще се занимава с изработването на системата.
След като за последната година стойността на тикет системата се увеличи рекордно от 20 на 88 млн. лева, сега Столична община удължава и времето за изпълнение. Така вместо за година и половина, както първоначално обещаваха, системата ще се изгражда две години.
НПО с въпроси за проекта за тикет система в градския транспорт на София
"Взехме предвид сложността на самата система и това са все пак 15 000 устройства, които трябва да бъдат монтирани в над 1350 превозни средства и трябва да бъдат интегрирани с множество съществуващи системи, както на Столична община, така и в самите транспортни дружества. Работата ще се върши през нощта, защото това са превозни средства, които през деня работят. Трябва да има и един период за тест. 24 месеца е реалистичен срок", каза шефът на ЦГМ Христиан Петров.
Съдът отмени скъпото билетче в София
В петък се очаква и да бъде обявена обществената поръчка:
"Предвидили сме 60 дни срок за подаване на оферти. Това е дълъг срок, защото в крайна сметка искаме да получим смислени предложения и след това да ги оценим. Очаквам голям интерес и да има много участници. Изискванията са за компании, които имат реализирани такива проекти, затова очаквам интерес и от чужбина", посочи още Петров.
След като за последната година стойността на тикет системата се увеличи рекордно от 20 на 88 млн. лева, сега Столична община удължава и времето за изпълнение. Така вместо за година и половина, както първоначално обещаваха, системата ще се изгражда две години.
НПО с въпроси за проекта за тикет система в градския транспорт на София
"Взехме предвид сложността на самата система и това са все пак 15 000 устройства, които трябва да бъдат монтирани в над 1350 превозни средства и трябва да бъдат интегрирани с множество съществуващи системи, както на Столична община, така и в самите транспортни дружества. Работата ще се върши през нощта, защото това са превозни средства, които през деня работят. Трябва да има и един период за тест. 24 месеца е реалистичен срок", каза шефът на ЦГМ Христиан Петров.
Съдът отмени скъпото билетче в София
В петък се очаква и да бъде обявена обществената поръчка:
"Предвидили сме 60 дни срок за подаване на оферти. Това е дълъг срок, защото в крайна сметка искаме да получим смислени предложения и след това да ги оценим. Очаквам голям интерес и да има много участници. Изискванията са за компании, които имат реализирани такива проекти, затова очаквам интерес и от чужбина", посочи още Петров.